Avancen els treballs d'exhumació de 15 represaliats pel franquisme a Sogorb
Fins ara, només quatre famílies han reclamat les restes dels familiars, que fan una crida perquè se n’adherisquen més.
Al cementeri de Sogorb, a l'Alt Palància, avancen els treballs d'exhumació i identificació de quinze persones afusellades i represaliades pel franquisme. Fins ara els arqueòlegs forenses han trobat els esquelets de dues víctimes afusellades per les forces franquistes el 28 juny de 1939.
A la fossa 3 del cementeri municipal busquen quinze persones: onze veïns de Sogorb, tres de Geldo i un d’Altura. Segons explica el director arqueològic d’ArqueoAntro, Javier Iglesias, els han pogut identificar gràcies a una làpida on figuraven els noms.
De moment, hi ha quatre famílies que han reclamat les restes dels familiars i es vol fer una crida perquè se n'adherisquen més a aquesta petició.
Més llegit
-
Ferran Torres i Grimaldo seran els representants valencians en el Mundial
-
Educació i professorat reprenen este dimarts les negociacions amb la unitat sindical trencada per l’acord d’increment salarial
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical
-
Vox anuncia un acord amb el PP per a presentar els pressupostos de 2026
-
Condemnen a tres anys i mig de presó el capità del vaixell naufragat a Indonèsia en què van morir quatre valencians
-
Detenen el conductor que va atropellar mortalment un home de 35 anys al Port de Sagunt i va fugir
Més vist
Més escoltat
-
25.05.2026 | 90 minuts
-
24.05.2026 | Els últims '90 Minuts'
-
25.05.2026 | The Terminal Hub impulsa la innovació i atrau talent internacional a la Marina de València
-
25.05.2026 | Amunt i avall | Segona Part
-
25.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
25.05.2026 | Cadena de valor | El Brent cau un 6% davant un possible acord de pau entre els EUA i l’Iran