Aparten el rector de Sant Isidre per acusar d'"heretge" el papa Francesc
El sacerdot critica l'Església per la comunió i absolució dels divorciats, i la benedicció a parelles homosexuals, entre altres
El sacerdot de la parròquia de Sant Isidre (Baix Segura), Francisco José Vegara Cerezo, ha quedat apartat de les funcions després de sis anys en el càrrec en aquest temple i trenta més de carrera sacerdotal, per afirmar públicament en un manifest que el papa Francesc és un “heretge" i també un “invàlid” perquè, segons sosté, la renúncia de Benet XVI “no va ser vàlida”.
La decisió l'ha presa el bisbe de la diòcesi d'Oriola-Alacant, José Ignacio Munilla. La institució religiosa ha emés un comunicat on expliquen que, des de fa mesos, tant el bisbe com altres designats s'han reunit amb el sacerdot “per a escoltar-lo i dialogar”, però que “davant de la seua postura reiterada”, han hagut d'amonestar-lo per escrit i finalment apartar-lo. “En aquest temps" –ha continuat la nota– "també s'han constatat possibles condicionants personals que poden estar afectant-lo en el comportament i en l'adequat exercici del seu ministeri pastoral".
Qui fins ara era rector de Sant Isidre s'ha negat a callar les seues afirmacions perquè, “en consciència", no pot "acatar un magisteri que va contra la doctrina catòlica", que "tot sacerdot té obligació de defensar". “El papa Francesc trau heretgies que contradiuen la doctrina; entre les més grosses, la comunió i absolució dels divorciats que s'han tornat a casar; la d'equiparar totes les religions i despullar de la sobrenaturalitat l'Església catòlica o la benedicció a parelles irregulars, és a dir, homosexuals, no casats o divorciats”, ha argumentat Vegara Cerezo.
La diòcesi alacantina ha defensat la "comunió de fe, de caritat i d'obediència, filial i fraterna, amb aquell que el Senyor ha triat com a successor de Pere, el papa Francesc”.
Vegara Cerezo ha assegurat que parlar d'aquest cas ha sigut “molt dolorós", però ha continuat que ha cregut "en consciència que era el que havia de fer. No entenc com és que els altres sacerdots ho acaten tan tranquil·lament”, ha postil·lat. Aquest comentari coincideix amb la polèmica per uns comentaris pujats a YouTube de diversos sacerdots de l'Arquebisbat de Toledo, on asseguren que resen perquè el "papa puga anar al cel com més prompte millor".
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Mascletà en directe del dimecres 18 de març de les Falles 2026 de València
-
Dos detinguts per intentar segrestar un empresari en una furgoneta amb destí a Petrer per a robar-li criptomonedes
-
Adoració cap a la Mare de Déu i un crit per la pau en una Ofrena de rècord
-
Sánchez anuncia mil milions més en ajuda a Ucraïna i un acord per a coproduir drons i radars
-
L'Iran ataca Tel-Aviv per a venjar-se de la mort d’Ali Larijani mentre Israel continua bombardejant Beirut
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
17.03.2026 | Les notícies del migdia