Alumnat de la UA dissenya habitatges prefabricats per a les zones afectades per la DANA
Uns guardons han reconegut els millors projectes d’arquitectura modular, que atenen també criteris climàtics i d’autosuficiència energètica
L’alumnat del quart curs del grau en Fonaments de l’Arquitectura de la Universitat d’Alacant ha dissenyat refugis modulars autosuficients per a allotjar els damnificats per la DANA que han perdut els habitatges, en el marc dels premis patrocinats per AEDAS Homes, que reconeixen els millors treballs de l’estudiantat. Un total de 74 estudiants, coordinats pel professor del Departament de Construccions Arquitectòniques Daniel Sirvent, han presentat diferents projectes, que presenten una “fabricació modular lleugera” i que atén als criteris d’autosuficiència energètica i bioclimatisme.
El mateix professor ha explicat que l’alumnat ja estava en la fase final del disseny d’un glamping o allotjament vacacional de luxe en els vessants de la serra Grossa d’Alacant i que, després de les terribles conseqüències del temporal a València, han readaptat els projectes perquè es puguen traslladar i acoblar en un nou emplaçament, com són les poblacions afectades per les inundacions.
“Malgrat que es tracta d’un projecte inicialment pensat per a un tipus d’usuari amb un alt poder adquisitiu, este fatídic imprevist servirà per a demostrar la polivalència i l’adaptabilitat de l’arquitectura modular i els avantatges que té a l’hora de poder-la desmuntar i traslladar a un altre emplaçament diferent, amb unes necessitats ben diferents”, assegura el Sirvent.
Els guardonats amb el primer premi (dotat amb 500 euros), han sigut Isabel Lloret, Ismael Cortés Francés i Alba Mira; el segon (dotat amb 300 euros) ha sigut per a Selina Untermair, Aneta Bacova i Lucas Mendiondo; mentre que el tercer (sense dotació econòmica) ha reconegut el treball d’Anna Kulakova, Dimana Ivova Ivanova i Kristina Pesotskaia. A més dos grups han obtingut mencions: la quarta l’han rebuda Noah Pashkevich, Evelyn Armendariz i Martín van Kilsdonk; i la cinquena, Carla Alexia Coscolín, Francisco Lorenzo i Lucía Castejón.
Més llegit
-
El veïnat de Catí pot tornar a casa per l’evolució favorable de l’incendi de Tírig
-
Vulcano arreplega informació sobre els elements usats en el castell d’Altea i defensa que complia la normativa
-
Bateries, cremes i objectes metàl·lics: què pot fer saltar les alarmes a l’aeroport
-
Emergències activa l’alerta taronja per tempestes i pluges este dilluns a Castelló i València
-
La platja de Pinedo acollirà dilluns la primera jornada de les tradicionals Corregudes de Joies
-
Llargues cues a Orpesa per a obtindre les ulleres homologades per a vore l'eclipsi