L'alumnat afectat per la DANA podrà triar si s’examina de la primera convocatòria de la PAU al juny o al juliol
Enguany hi haurà tres proves, l'ordinària de juny, l'extraordinària de juliol i ordinària per a l'alumnat afectat i una altra extraordinària a final de juliol només per als afectats
La Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha informat que l'alumnat afectat per la riuada provocada per la DANA el 29 d’octubre podrà triar individualment, en el moment de matricular-se de la Prova d'Accés a la Universitat (PAU), si fa la seua convocatòria ordinària al juny o al juliol.
Este dimarts s'ha reunit la comissió gestora dels processos d'accés i preinscripció en les universitats públiques del sistema universitari valencià per a estudiar diferents mesures d'adaptació de la PAU per als estudiants afectats de segon de Batxillerat i cicles formatius de grau superior, tant d'instituts públics com de centres concertats i privats. Així mateix, s'han estudiat les mesures a aplicar en la prova d'accés per a majors de 25 i 45 anys.
La comissió gestora de les proves ha acordat que este curs hi haurà tres dates de la PAU: l'ordinària —3, 4 i 5 de juny—, l'extraordinària —que serà ordinària per a l'alumnat afectat i que se celebrarà l'1, 2 i 3 de juliol— i una altra extraordinària —22, 23 i 24 de juliol— només per a persones afectades que vulguen utilitzar com a convocatòria ordinària la de l'1, 2 i 3 de juliol.
D'esta manera, a l'estudiantat afectat pel temporal se li permetrà presentar-se a dues convocatòries de les tres, les que preferisca segons la docència rebuda i la seua situació particular. Això, sempre que siguen dues convocatòries consecutives, de manera que la primera a la qual es presente serà considerada ordinària a l'efecte de preinscripció i la segona serà considerada l'extraordinària. Per tant, serà l'estudiantat afectat per la DANA qui decidirà individualment en el moment de matricular-se a quina convocatòria vol presentar-se com a ordinària. Els exàmens de la PAU seran els mateixos per a tot l'estudiantat en cadascuna de les convocatòries.
Igualtat de condicions per a les dos convocatòries ordinàries
Les qualificacions de la PAU de l'1, 2 i 3 de juliol es publicaran el 8 de juliol i l'assignació de places universitàries es farà l'11 de juliol, per la qual cosa tots els estudiants que s'hagen presentat a la convocatòria ordinària de juny o juliol competiran en igualtat de condicions en el procés d'admissió universitària.
Tots els centres educatius valencians enviaran en els pròxims dies a la comissió gestora la relació del seu estudiantat afectat. Esta acció se suma a les mesures ja adoptades per la Conselleria d'Educació, que permet que els centres puguen flexibilitzar l'horari lectiu del segon curs de Batxillerat.
Segons convocatòria per a les Proves de Majors
Respecte a les Proves de Majors (PAM) de 25 i 45 anys, es farà una segona convocatòria sempre que hi haja estudiantat que manifeste que ha sigut afectat per la DANA. La primera tindrà lloc els dies 10 i 17 de maig del 2025 i l’extraordinària serà els dies 7 i 14 de juny del 2025.
Més llegit
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Els pares de la fallera major infantil: "Són més de mil actes i Marta ens tombarà a tots, segur"
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
Arriba Regina carregada d'inestabilitat: núvols, pluges i pols en suspensió que marcaran una setmana passada per aigua
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
Més vist
Més escoltat
-
02.03.2026 | 90 minuts
-
02.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Àlex Vidal i la cuina d’Origen
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
02.03.2026 | Cadena de valor | Volkswagen assegura tota la producció inicial de la gigafactoria de Sagunt
-
02.03.2026 | ContrÀpunt
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana