Quatre dones i tres menors moren després que un caiuc haja bolcat a El Hierro
L'embarcació s'ha girat quan uns quants ocupants han tractat de posar-se drets i han intentat saltar al vaixell de Salvament
Quatre dones, dos xiquetes de cinc anys i una altra de setze han mort este dimecres en bolcar un caiuc amb uns 160 ocupants al port de La Restinga (El Hierro), quan es disposaven a desembarcar, segons han informat fonts de la delegació del govern espanyol i l'112 de Canàries. Al llarg del matí els equips de salvament i emergències treballaven també amb la informació que un bebé havia desaparegut, encara que la Guàrdia Civil ha precisat finalment que es tracta d'una de les menors de cinc anys mortes ja comptabilitzades, una xicoteta a la qual han aconseguit reanimar. La xifra de morts s'ha estabilitzat de moment en set.
Dos persones molt joves han sigut traslladades en els primers minuts en estat molt greu a l'hospital de l'illa, a Valverde, on finalment ha mort l'adolescent de 16 anys. A més, els efectius han assistit en el port de La Restinga un xiquet de tres anys i una xiqueta de cinc per un ofegament incomplet de caràcter greu i els han evacuat en helicòpter a Tenerife, a l'Hospital Universitari Nuestra Señora de Candelaria.
El Servei d'Urgències de Canàries també ha traslladat altres quatre menors amb dispnea a l'Hospital d'El Hierro. A més, un equip de psicòlegs de la Creu Roja s'ha desplaçat fins al moll i a l'Hospital de Valverde per a prestar assistència.
En declaracions als periodistes en el moll de La Restinga, el president de les Canàries, Fernando Clavijo, que es trobava este dimecres a El Hierro, ha explicat que l'embarcació “venia com amb departaments” i hi havia gent “en la part baixa del caiuc que no ha pogut eixir”.
L’embarcació ha bolcat quan s'aproximava al vaixell de Salvament Marítim, ja atracat. En eixe moment, diversos ocupants s’han posat drets i han intentat saltar a l'altra nau, per la qual cosa el caiuc s'ha escorat i ha bolcat. Clavijo ha declarat que "aquells que estan lluny, en els despatxos, no són capaços" d'entendre la qüestió migratòria i ha remarcat que cal estar a peu de moll i veure "com s'emporten a una xiqueta intubada per a dimensionar el drama que es viu a huitanta quilòmetres de Canàries i les seues costes".
També ha reaccionat a la tragèdia el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, que ha escrit en el seu compte de la xarxa social X: “El drama viscut a El Hierro hauria de commoure'ns a tots. Vides perdudes en un intent desesperat de trobar un futur millor”. Arran d'això, ha demanat “estar a l'altura” perquè considera que és una qüestió d'humanitat i ha traslladat la seua solidaritat i afecte a les víctimes i les famílies, així com el seu suport als qui treballen per a mitigar el seu dolor.
Més llegit
-
El fort vent obliga a suspendre el primer dia del SanSan de Benicàssim
-
Dos accidents, a l'A-7 i l'A-70, generen retencions en l'operació eixida per Setmana Santa
-
Els usuaris assenyalen dificultats en l'ús de l'app de Sanitat
-
Alerta sanitària per listèria en salmó noruec fumat de les marques Skandia, Gourmet i Carrefour
-
Mor un menor de setze anys després d’ofegar-se a la platja de Benicàssim
-
El cantant de La Raíz, Pablo Sánchez, anuncia que està en remissió del mieloma que el va apartar dels escenaris al febrer del 2025
Més vist
Més escoltat
-
01.04.2026 | 90 minuts
-
02.04.2026 | Les notícies del migdia
-
01.04.2026 | ContrÀpunt
-
02.04.2026 | Les notícies del matí
-
01.04.2026 | Cadena de valor | La llei contra el desaprofitament alimentari entra en vigor
-
31.03.2026 | Cadena de valor | Espanya redueix el dèficit al mínim en 18 anys i obri un nou escenari econòmic