Alboraia iniciarà els tràmits per a agermanar-se amb Gaza
L'alcalde de la localitat de l'Horta Nord vol fomentar l'intercanvi cultural i la cooperació en la ciutat del Pròxim Orient
Alboraia ha iniciat els tràmits per a agermanar-se amb Gaza. Així ho ha decidit esta setmana el ple municipal, a partir d'una iniciativa que va partir d'un grup de veïns i veïnes de la localitat que s'han unit amb este objectiu comú i que volen continuar treballant conjuntament.
Santi Bayarri, veí d'Alboraia, explica que el moviment Alboraia per Gaza naix d'una manera espontània. "Pretenem que la implicació d'Alboraia amb la situació que pateix Gaza siga doble: institucional, amb l'agermanament, i també individual de cadascun dels que participa en estes accions". "S'estan dissenyant noves accions perquè siga un moviment continu, no perquè hem fet la marxa i hem aconseguit que s'aprove l'agermanament ens quedarem de braços plegats pensant que hem aconseguit tots els nostres objectius. Açò només és el principi d'una sèrie d'accions que, en diversa mesura, aniran expressant el nostre rebuig total a la situació a Gaza", ha remarcat.
La moció s'ha aprovat en els vots a favor d'Esquerra Unida, Alboraia Actua, Compromís i PSOE, l'abstenció del PP i el vot en contra de les dos edils de Vox. L'alcalde d'Alboraia (Horta Nord), Miguel Chavarria, ha explicat este divendres a À Punt que l'Ajuntament ha aprovat, en l'últim plenari, una moció en què es demana la "fi del genocidi" i de "l'ocupació il·legal" d'Israel a la Franja. "Fomentarem l'intercanvi cultural entre les dos ciutats i estudiarem la viabilitat de projectes de cooperació entre este Ajuntament i Gaza", ha explicat. "Alboraia creu en la pau i no pot quedar quiet enfront d'estes accions criminals", ha incidit.
Més llegit
-
Educació i professorat reprenen este dimarts les negociacions amb la unitat sindical trencada per l’acord d’increment salarial
-
Ferran Torres i Grimaldo seran els representants valencians en el Mundial
-
Vox anuncia un acord amb el PP per a presentar els pressupostos del 2026
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical
-
El professorat que corregix la PAU amenaça de dimitir en bloc per l'estancament de les negociacions de la vaga
-
El jutge del cas Plus Ultra accepta ajornar la declaració de Zapatero i el citarà el 17 i 18 de juny