Aemet activa dissabte l’avís taronja al litoral d’Alacant per ones de fins a quatre metres
El temporal marítim s’allargarà el cap de setmana amb ratxes fortes a bona part del territori
L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha establit per a este dissabte l’avís de nivell taronja per fenòmens costaners a la província d’Alacant, on s’espera vent del sud-oest de 60 a 70 km/h —força 7— i ones que poden arribar als quatre metres d’altura. L’alerta estarà vigent des de les 18:00 fins a les 23:59 hores.
Segons l’última actualització d’avisos, fins a les 12:00 hores d’este divendres es manté l’avís groc a l’interior d’Alacant i al litoral nord, així com al litoral de la província de València i a l'interior sud, per vent de l’oest i nord-oest amb ratxes màximes de fins a 70 quilòmetres per hora. També hi ha nivell groc a l’interior de Castelló i al litoral sud i a l’interior nord de València, igualment fins al migdia de divendres, per vent de l’oest amb ratxes que podrien arribar als 80 km/h.
A més, Aemet ha decretat avís groc per temporal marítim al litoral sud entre les 15:00 i les 22:00 hores de divendres, amb previsió de vent del sud-oest de 50 a 60 km/h i ones de tres a quatre metres.
Avisos per a dissabte
Cal destacar que de 00:00 a 12:00 hores de dissabte continuarà l’avís groc per vent de l’oest amb ratxes de 70 km/h a l’interior d’Alacant i al seu litoral nord, així com al litoral de València i a l'interior sud.
En la mateixa franja horària, l’interior de Castelló i l’interior nord de València estaran també en avís groc per vent de l’oest i nord-oest, amb ratxes que podrien assolir els 80 quilòmetres per hora.
Previsió per a diumenge
De cara a diumenge, Aemet ha establit avís groc de 6:00 a 18:00 hores a l’interior nord de Castelló per ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h, i a l’interior d’Alacant i al sud de l’interior de València per vents de fins a 70 km/h.
El litoral d’Alacant mantindrà també l’avís groc per fenòmens costaners entre les 00:00 i les 4:00 hores de diumenge, amb vent del sud-oest de 50 a 60 km/h i ones pròximes als tres metres.
Més llegit
-
Tres persones ferides, més de 300 incidències i ratxes per damunt dels 150 km/h: els efectes del temporal
-
Abaten el porc senglar que ha causat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalència
-
El vent col·lapsa l'entrada al port de València amb fins dotze quilòmetres de cues
-
Continua el temporal de vent, que ja deixa màximes de 148 km/h al nord del territori
-
Condemna de vint anys de presó per a l'acusat de matar la mestra de Rafelcofer
-
Localitzen al palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Chata’, desaparegut des dels anys setanta