Advocats Cristians es torna a querellar contra l’enderrocament de la creu de la Vall d’Uixó
L’alcaldessa assegura que va complir la Llei de memòria històrica i acusa l’associació de fer-los perdre el temps
El jutjat d'instrucció número 1 de Nules, a la Plana Baixa, ha estimat el recurs de l'associació Advocats Cristians per a continuar endavant amb la seua querella contra l'alcaldessa de la Vall d'Uixó, la socialista Tania Baños, per l'enderrocament d'una creu franquista.
Al maig de 2018, l'Ajuntament de la Vall va procedir a enderrocar la creu "sense esperar que es dirimiren els processos judicials oberts", segons afirma la presidenta de l'associació, Polonia Castellanos, que denuncia que "Baños va aprofitar la situació per a beneficiar empreses de companys de partit", motiu pel qual sol·licita per a ella la inhabilitació.
El jutjat d'instrucció número 1 de Nules va ordenar a l'octubre de 2019 el sobreseïment de la causa oberta contra l'alcaldessa, considerant que a l'enderrocament de la creu de la plaça de la Pau no hi havia "cap indici" de comissió de delictes, ni tampoc "un sol indici" que l'alcaldessa actuara per a promoure l'odi o l'hostilitat, sinó que va complir la normativa.
Tot i així, l’associació d'advocats insisteix en la seua querella contra l'alcaldessa i l’acusa de “delictes de prevaricació, malversació, tràfic d'influències i contra els sentiments religiosos.”
En resposta a aquestes informacions, l'alcaldessa ha recordat que el procés es va fer “amb tots els informes tècnics a favor i en compliment de la Llei de memòria històrica i de la Llei valenciana de memòria democràtica”.
Al seu parer, Advocats Cristians “està en el seu dret de recórrer i buscar raons per a fer-nos perdre el temps”, però el pronunciament del jutjat “va ser tan clar que tan sols poden al·legar un motiu formal”.
Més llegit
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical
-
Ferran Torres i Grimaldo seran els representants valencians en el Mundial
-
França posa díhuit departaments, incloent-hi París, en alerta groga per l'onada de calor
-
Detenen el conductor que va atropellar mortalment un home de 35 anys al Port de Sagunt i va fugir
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
-
Sanitat confirma un nou positiu d’hantavirus en una de les persones en quarantena al Gómez Ulla