Adif licita el subministrament de travesses per a instal·lar el tercer carril en la segona via entre València i Castelló
Aquestes són aptes per a vies amb tercer fil i permeten instal·lar carrils per a la circulació en ample estàndard i convencional.
Adif Alta Velocitat ha licitat el subministrament de travesses per a la implantació del tercer carril en la segona via del trajecte València-Castelló, que consta de 74 km. L'import de licitació del contracte ascendeix a 15.694.206,99 euros.
Foment ha destacat que aquesta actuació "referma el compromís del Ministeri amb el desenvolupament del corredor mediterrani com a eix prioritari en el transport ferroviari".
Així, assenyala que el tercer carril ja està en funcionament en una de les dues vies entre València i Castelló des de gener de 2018. La implantació del tercer fil en la segona via es va iniciar amb la col·locació de les travesses en el tram València-Sagunt (29 km).
A més, s'han substituït les travesses en el túnel del Cabanyal i s'han implantat desviaments mixtos (que permeten el desdoblament d'una via en dues compatibilitzant els dos amples de via) en la bifurcació del port, a Alboraia i a Puçol.
El contracte ara licitat preveu el subministrament de més de 109.000 travesses per al tram Sagunt-Castelló (45 km), així com per a les vies d'apartat del trajecte València-Sagunt.
Aquestes travesses són aptes per a vies amb tercer fil i permeten la instal·lació de carrils per a la circulació tant en ample estàndard (1.435 mm) com en ample convencional (1.668 mm). El pes de cada unitat supera els 400 kg.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Quan l’artista planta la comissió i no el monument
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Vota per la millor falla infantil d’À Punt – Falles 2026
Més vist
Més escoltat
-
16.03.2026 | 90 minuts
-
16.03.2026 | L’impacte econòmic de les Falles amb José Manuel Pastor
-
16.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | David Joaquín, xef de Farigola i Menta
-
16.03.2026 | Les notícies del matí
-
15.03.2026 | Punt a punt | Segona Part
-
16.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part