Adif invertirà 17 milions d'euros per a remodelar l’estació de l'Alcúdia de Crespins
Es construirà un nou edifici de viatgers i la renovació de vies, andanes i accessos
Adif té previst invertir dèsset milions d'euros en la remodelació integral i ampliació de l'estació ferroviària de l'Alcúdia de Crespins (Costera), que contempla la construcció d'un nou edifici de viatgers i la renovació de vies, andanes i accessos.
Així ho han avançat este dimarts tècnics d'Adif en una reunió amb responsables municipals, segons informa el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible. El projecte d’esta renovació se sotmetrà a informació pública en els pròxims dies.
Esta actuació dotarà a este municipi de noves instal·lacions adaptades a l'increment del trànsit ferroviari previst en la línia València-Xàtiva (línia C2 de Rodalia).
Esta línia canalitzarà el trànsit ferroviari convencional que actualment circula pel tram Xàtiva - La Encina, que serà condicionat per a trànsit exclusiu de trens d'alta velocitat en ample estàndard.
A més, millorarà l'accessibilitat, seguretat i confort per als usuaris; fomentarà la intermodalitat amb un nou aparcament dissuasiu; i contribuirà a reordenar i revitalitzar l'entorn urbà, connectant els nuclis urbans de l'Alcúdia i Canals.
El projecte aplica, a més, criteris de disseny accessible i inclusiu, i evitar barreres arquitectòniques i millorar la seguretat; així com una execució per fases, amb l'objectiu de minimitzar l'afectació al servei ferroviari durant les obres.
Instal·lacions funcionals, accessibles i sostenibles
El nou edifici se situarà en el marge sud de les vies, sobre l'actual aparcament, i disposarà d'una única planta sobre rasant i un pas inferior sota vies.
A més, s'ha dissenyat amb criteris d'eficiència energètica, arquitectura integrada en el paisatge urbà i perspectiva de gènere, indiquen les mateixes fonts.
En els seus 447 metres quadrats de superfície es desplegaran el vestíbul i el control d'accessos; la zona de venda de bitllets i lavabos accessibles i espais tècnics d'ús intern.
D'altra banda, es crearà un nou accés nord des de la plaça de Mariano Benlliure, mitjançant un accés cobert, però obert, amb paraments de rajola vista i gelosies que combinen tradició i modernitat. Este volum més lleuger inclourà un xicotet vestíbul i accés directe al pas inferior.
Un nou pas inferior connectarà totes dos andanes, dotat d'escales i ascensors en cada extrem. Les noves andanes, de 210 metres de longitud i cinc metres d'ample, es construiran amb estructures de formigó i estaran coberts per marquesines metàl·liques.
També s'ha previst, el redisseny de tota la infraestructura ferroviària de l'estació, amb noves vies i electrificació, i es contempla la urbanització dels accessos nord i sud per a integrar tots dos costats de l'estació en l'entorn urbà i un nou aparcament de 75 places.
A més s'ampliaran els passos inferiors rodats i el projecte contempla la instal·lació de pantalles acústiques i la col·locació de mantes antivibratòries sota les vies, amb l'objectiu de garantir preservar la qualitat acústica de l'àrea intervinguda.
Més llegit
-
Un home mata la dona i el fill de tres anys a Algemesí
-
Mor un ciclista de 52 anys atropellat a la CV-25 a Olocau
-
Trump, sobre la despesa en defensa en l'OTAN: "Espanya és un problema"
-
El foc crema les fogueres en la nit màgica d'Alacant
-
Dos joves ferits en un accident de dos motos d'aigua a la platja de Nules
-
La nit de la Cremà ja està preparada en totes les fogueres d’Alacant