Els 629 migrants de l'Aquarius, sans i estalvis a València
El desembarcament de les últimes 250 persones de la nau Orione posa fi a una odissea de huit dies pel Mediterrani.
Els 629 migrants de la flotilla de l'Aquarius ja es troben sans i estalvis a València després del desembarcament de les 250 persones que viatjaven en l'Orione, el tercer vaixell que la composava, a les 17:40 h d'aquesta vesprada.
La primera embarcació a atracar al moll de creuers del port ha sigut el Dattilo, el patruller de la Guàrdia Costanera italiana. La nau ha arribat amb 274 migrants a les 06:45 h després de huit dies de travessia. Els migrants baixaven entre aplaudiments. Es mostraven animats i molt d'ells, somrients i tranquils, encara que cansats per la duresa del viatge.
Aquestes mostres d'alegria també s'han repetit amb el segon dels vaixells de la flotilla, l'Aquarius que ha atracat al port a les 10:57 h amb 106 migrants a bord, dels quals set són menors d'edat.
Els migrants de les embarcacions procedeixen de 31 països, la majoria africans, com Sudan, Algèria, Eritrea i Nigèria. També hi ha representació minoritària de persones de països asiàtics, com l'Afganistan i el Pakistan.
L'Orione entra al port de València / Efe
Personal de Sanitat Exterior s'ha fet càrrec de la primera assistència sanitària dels migrants dins del protocol establit en la denominada operació Esperança Mediterrània. A penes desembarcats, han rebut botelles d'aigua, sucs, fruita i galetes per evitar una possible deshidratació. Després, s'ha remés a diversos hospitals les dones embarassades i els menors amb patologies. A la resta dels migrants els han traslladat en autobusos a Xest, on els allotjaran temporalment.
2.300 persones formen part del dispositiu desplegat per a rebre’ls i oferir-los assistència. Metges, psicòlegs, traductors, policies i advocats treballen per a donar una resposta humanitària conjunta a les necessitats dels migrants. El Govern espanyols els oferirà un permís d'estada excepcional de 45 dies a Espanya per raons humanitàries. Passat el termini, els mitjans hauran de regularitzar la situació mitjançant una petició d'asil o residència.
Més llegit
-
El cap d'RH de la Diputació va decidir tancar "en deu minuts" per la dana, sense consultar superiors, en conéixer la situació d'Utiel
-
Un detingut i dos investigats per intent d'homicidi d'un veí i un agent de la Policia Local de Cheste
-
El València CF s'endú l'amistós contra el CD Eldense (3-0)
-
Troben mort a Altea un home sense signes aparents de violència
-
Sensacions tèrmiques de fins a 63 °C i esclafits tèrmics en el pic de l'onada de calor
-
Víctor García: "Espere una temporada més tranquil·la, però firme acabar amb el mateix final"