El 44% dels espanyols està disposat a aguantar un mes més de confinament
Un projecte de la Generalitat assenyala que vora la meitat dels enquestats creu que el govern hauria de fer alguna cosa més.
La Generalitat ha llançat de nou aquest divendres una enquesta en internet que va ser resposta per prop de 147.000 persones entre el 28 i el 30 de març, tres quartes parts d’elles residents a la Comunitat Valenciana. El projecte s’ha rellançat a fi d’ampliar l’espectre de respostes i també per a observar com evoluciona la percepció social respecte de les mesures de restricció d’activitat econòmica recentment aprovades.
L’assumpció del confinament és una de les dades que més han destacat els promotors d’aquest estudi. Un 44% dels participants afirma que podria romandre a la seua casa un mes més si fora necessari, un 19,9% dues setmanes més, el 21,1% tres mesos més i un 10% sis mesos més; encara que en l’altre extrem, l’1,4% dels enquestats afirma no aguantar més.
Només el 2% dels consultats creu que les mesures de confinament i restricció de la mobilitat són molt estrictes, i el 46,4% d’enquestats creu que el govern espanyol hauria de fer alguna cosa més per a controlar la pandèmia.
Per últim, el 20% dels que han respost l’enquesta ha estat en contacte amb algú que ha donat positiu per coronavirus, i en la majoria dels casos es tracta de companys de treball o familiars pròxims.
Més llegit
-
Una caiguda mundial en el núvol d'Amazon provoca fallades massives en diverses plataformes i els pagaments amb targeta
-
La Fúmiga no farà més concerts de comiat al Roig Arena i al Palau Sant Jordi
-
Dos accidents multipliquen els embossos habituals en hora punta amb congestions a l'accés a València des de l'A-7 i la V-30
-
Assalt en el Museu del Louvre: encaputxats roben nou joies de la col·lecció de Napoleó i l'emperadriu Josefina
-
Consum obri un expedient sancionador a una promotora de festivals per pràctiques abusives
-
El govern espanyol proposarà a la UE que s'acabe definitivament el canvi horari en 2026