Més de 400 lletrats estan cridats a la vaga a la Comunitat Valenciana
Amb aquestes aturades pretenen pressionar el Ministeri de Justícia perquè adeqüe els seus salaris.
Les associacions de lletrats de l'Administració de Justícia han convocat una aturada general per a aquest dimarts de 10:00 a 12:00 h, a la qual es podrien sumar els més de 400 professionals d'aquest àmbit de la Comunitat Valenciana, amb l'objectiu d'instar el Ministeri de Justícia a adequar els seus salaris.
Segons ha explicat la Unió Progressista de lletrats, el Ministeri de Justícia els va comunicar en la reunió celebrada el passat 22 d'octubre que “no hi ha previsió per abordar l'adequació del salari” del cos de lletrats de l'Administració de Justícia, així com que “finalment tampoc es destinarà a retribucions la partida de set milions d'euros promesa per l'anterior equip ministerial i sostinguda per l'actual.
Enfront d'una situació que han considerat com a "decebedora", des de la Unió han assegurat que continuaran col·laborant amb el ministeri per a la millora de l'Administració de Justícia, però que això no els "farà decaure en la reivindicació d'un salari proporcionat a les responsabilitats que assumim".
Serveis mínims
Tot i les aturades, des de la Unió han recordat que es compliran una sèrie de serveis mínims de manera que s'atendran “totes aquelles actuacions en què vença un termini preestablert en la Llei, l'incompliment pugui suposar pèrdua o perjudici de drets; mesures cautelars o provisionals, el servei de guàrdia de jutjats, els judicis orals de l'ordre penal en causes amb pres i totes les actuacions relatives a l'atenció a les dones víctimes de violència de gènere".
Més llegit
-
Detenen un jove acusat de provocar un accident de cotxe a propòsit i matar un matrimoni de 73 i 76 anys
-
Dimitix el comissionat del govern per a la reconstrucció de la dana
-
La jutgessa de la dana considera “erroni” l'informe de la Guàrdia Civil que insistix en l'apagada informativa de la CHX i l’Aemet
-
De la calma de dijous a les tronades de divendres
-
Comença la quinzena edició de l'Arenal Sound amb un cartell on brillen Bad Gyal, Jhayco, Steve Aoki i Melendi
-
Un valencià des de Hawaii: “Després de l'avís del mòbil, l'hotel ens ha facilitat un mapa i indicacions d'evacuació per l'alerta de tsunami”