Les 393 víctimes valencianes dels camps de concentració nazis
El BOE publica la llista amb els noms dels 4.427 espanyols que moriren a Mauthausen-Gusen.
El Butlletí Oficial de l’Estat ha fet pública aquest divendres la llista dels 4.427 espanyols que van morir als camps de concentració nazis de Mauthausen-Gusen, a Àustria. Del total de víctimes, 393 procedien de diferents municipis arreu de la Comunitat Valenciana.
En concret, 108 procedien de les comarques del nord, de municipis com Almassora, Santa Magdalena de Polpís, Albocàsser, Viver, Càlig, Alcalà de Xivert, Eslida, Borriana, la Serra d’en Galceran, Culla, Morella, Atzeneta del Maestrat, Vallibona, Castelló de la Plana, Montanejos, Borriol, Benicarló, les Coves de Vinromà, Peníscola, Sucaina, la Torre d’en Besora, Portell de Morella, Vila-real, Onda, Vistabella, Vinaròs, Villores, la Jana, l’Alcora, Xert, Cortes d’Arenós, Benicàssim, Llucena, Cabanes, Assuévar, Costur, Montant, Caudiel, les Useres, Sogorb, Begís, Ares del Maestrat, Benassal, Aiòder, la Font de la Reina, Barraques, Cinctorres, Castellnou i Vilafamés.
Els 166 morts de les comarques centrals eren d’Alzira, la Llosa del Bisbe, Sagunt, Quesa, València, Xàtiva, Sollana, Torrent, Cortes de Pallars, Macastre, Buñol, Venta del Moro, Gandia, el Puig, Algemesí, Xeraco, Sueca, Manises, Xiva, Loriguilla, Ràfol de Salem, Carcaixent, l’Eliana, Ademús, Utiel, Picassent, Montcada, Requena, Ontinyent, Vallanca, Llanera de Ranes, les Alcubles, Potries, Énguera, Benaguasil, Castielfabib, Paterna, Bolbait, Xelva, Vilanova de Castelló, Corbera, Canals, la Pobla de Vallbona, Castelló de Rugat, Oliva, Nàquera, Anna, Fuenterrobles, Puçol, Moixent, Carlet, Xella, Vilallonga, Guadassuar, Camporrobles, Albalat de la Ribera, Bellreguard, Bétera, la Pobla Llarga, Fontanars dels Alforins, Torís, Catarroja, Vallada, Cullera, Aielo de Rugat i Alberic.
Les 119 víctimes que procedien de les comarques del sud eren d’Elx, Banyeres, Monòver, Elda, Petrer, Daia, Alacant, Rafal, Crevillent, Beneixama, Xàbia, Oriola, Albatera, Castalla, Asp, Rojals, Muro d’Alcoi, Pedreguer, Redovà, Alcoi, Planes, Pego, Catral, Xixona, Dénia, el Pinós, la Granja de Rocamora, Dolores, Sella, Sant Miquel de les Salines, Penàguila, Altea, Coix, Callosa, Camp de Mirra, Tibi, Novelda, Relleu, Torrevella, Ibi, Guardamar del Segura, Sant Vicent del Raspeig, la Torre de les Maçanes, Quatretondeta, Onil, Montfort i la Nucia.
D’aquesta manera, s’executa el que va acordar la magistrada encarregada del Registre Civil Central, que compleix una de les iniciatives de la Llei de memòria històrica per a la reparació de les víctimes del nazisme.
Ara, els familiars i interessats poden presentar al·legacions i sol·licitar correccions en el termini d’un mes. Així, seran inclosos en el registre de morts, estatus que encara no tenien. Es pot iniciar el tràmit per internet a través d’aquest enllaç i també fent clic ací.
Ajudes de 318.000 euros per a recuperar la memòria històrica
La Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica ha concedit ajudes per un import de 317.736 euros a projectes d’ajuntaments, mancomunitats, associacions i entitats sense ànim de lucre en matèria de recuperació de la memòria històrica.
Segons publica el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), per als ajuntaments i mancomunitats l’import de les subvencions ascendeix a 238.694 euros, mentre que a les associacions i entitats sense ànim de lucre concedeix 79.042 euros.
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
El govern espanyol aprova un pla amb huitanta mesures per a pal·liar els efectes de la guerra que mobilitzarà 5.000 milions
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
-
Balanç econòmic de les Falles: positiu per a la restauració, negatiu per al xicotet comerç
-
Máximo Huerta, Carmen Amoraga, Dulk i Alejandra de la Torre visiten ‘En casa d’Inés’
-
El comerç demana a Catalá que els envelats estiguen menys dies al carrer i que es precinten les parades ambulants que incomplisquen la norma
Més vist
Més escoltat
-
20.03.2026 | L'hora de la cultura
-
20.03.2026 | Álvaro Álvarez Rodrigo presenta el seu llibre 'Rita Hayworth en la España de Franco'
-
20.03.2026 | L'asturiana Marisa Valle Roso presenta el seu nou disc 'Cenicientes'
-
20.03.2026 | Terra de bous
-
21.03.2026 | Fora de cobertura
-
21.03.2026 | Punt a punt | Segona Part