28,9°: rècord de temperatura a la mar a les costes valencianes
El fet de tindre una temperatura de la mar tan alta pot fer més torrencials les pluges de finals de l'estiu i la tardor
Els 28,9 graus registrats la passada nit a la mar Mediterrània és la dada més alta de la qual es té constància fins ara. Una tendència en el calfament marí que pot tindre profundes conseqüències per a la flora i la fauna, i que també pot fer més torrencials les pluges de finals de l'estiu i la tardor.
La vegetació endèmica de la costa, les algues, els animals marins... la tropicalització de la mar provocarà transformacions grans, com ha explicat Pablo García Salinas, biòleg de la Fundació Oceanogràfic. "Podrem veure espècies de peixos i invertebrats que no havíem vist fins ara i altres que sí que coneixíem, almenys els nostres pares i avis, i que desapareixeran" ha assegurat.
En la mateixa línia s'ha expressat Paco Pastor, investigador del departament de meteorologia i climatologia del Centre d'Estudis Ambientals del Mediterrani (CEAM). "No és que ara tinguem més onades de calor marina, és que les d'ara són més extremes, en tots els sentits", ha lamentat.
Els experts asseguren que no hi ha relació directa entre la temperatura de la mar i l'arribada de gotes fredes però, en cas de ploure, el fet de tindre una temperatura de la mar tan alta farà que les pluges siguen més intenses", ha afegit Pastor.
Tot i això, la vida continuarà per als humans. La fauna i la flora acabaran adaptant-se a aquestes noves condicions de l'entorn. "El futur ens dirà si és millor o pitjor. Per a la fauna actual, de segur que serà pitjor", ha dit García.
Més llegit
-
Cau el sostre d'un altre habitatge a Vila-real, el segon en 24 hores
-
Assalt en el Museu del Louvre: tres encaputxats roben nou joies de la col·lecció de Napoleó i l'emperadriu Josefina
-
La Gossa Sorda esgota les 31.000 entrades dels concerts de la seua tornada
-
Es dispara el preu de la vivenda a la zona zero de la dana
-
La Guàrdia Civil remet a la jutgessa de la dana la telefonada en què l'Aemet va dir que la pluja anava cap a Conca el 29-O
-
L'epicentre de les últimes tempestes situa el focus en el triangle Alacant-Tarragona-Eivissa