Vox readmet Juan Manuel Badenas i Cecilia Herrero a l'Ajuntament de València
La formació de Santiago Abascal havia apartat el passat març el regidor arran d'uns àudios que apuntaven a un tripijoc amb uns contractes de publicitat
Vox readmet Juan Manuel Badenas i Cecilia Herrero en el grup municipal i evita així problemes de governabilitat a l'Ajuntament de València. Una crisi que va començar el passat 5 de març, quan la formació va anunciar que apartava Badenas fins a aclarir en una investigació interna un presumpte tripijoc del regidor, revelat arran d'uns àudios, amb uns contractes de publicitat a favor de l'empresa consultora Instituto Mediterráneo de Desarrollo Sostenible (Imedes), per valor de 129.000 euros. La notícia ha transcendit este divendres. Este moviment dels d'Abascal ha permés que el govern de la ciutat, encapçalat per María José Catalá (PP) i integrat també per Vox, mantinga la majoria i quede assegurada l'estabilitat.
El passat 5 de març, Vox va informar que Badenas "no representava" la formació dins de l'Ajuntament de València i, en conseqüència, li retirava "la designació com a portaveu del grup municipal". La formació va afegir, a més, que "qualsevol manifestació o acció política" que faça Badenas "manca de cap validesa i no compta amb el suport del partit fins a la resolució de l'expedient disciplinari", que va iniciar el partit com a mesura cautelar i executiva.
Remodelació del govern municipal
De fet, Catalá ha anunciat que acaba de signar una remodelació del govern municipal. Les qüestions més essencials són les següents: el segon tinent d'alcaldia serà Pepe Gosálbez (Vox); la tercera tinenta d'alcaldia, Julia Climent (PP), i el quart, Juan Giner (PP). A més, Vox tindrà les àrees que portava anteriorment, amb l'excepció de Majors i la Universitat Popular, que passen a gestionar-se des del Partit Popular. Badenas s'encarregarà de la delegació de Patrimoni i Cecilia Herrero, de la de Responsabilitat Patrimonial.
La primera edil ha subratllat la seua "satisfacció" perquè el seu soci de govern "ha aconseguit resoldre els problemes que s'havien suscitat en el seu grup municipal en les últimes setmanes". "Sempre vaig apuntar a la necessitat de gestionar esta situació des de la responsabilitat perquè el govern municipal torne a tindre absoluta estabilitat i torne a comptar amb 13 regidors del Partit Popular i 4 regidors del Grup Vox", ha asseverat.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L'alcalde d'Almussafes dimitix dels càrrecs en el PSPV-PSOE per les dos denúncies d'assetjament laboral i sexual
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La resurrecció haurà d'esperar (2-1)
-
Els pescadors valencians podran treballar 143 dies en el 2026 en compte dels 9,7 que proposava inicialment Brussel·les
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo