Vox demana que se suspenga el ple de les Corts pel positiu en coronavirus d'Ortega Smith
Els seus 10 diputats autonòmics també van assistir a l'acte del partit d'ultradreta a Vistalegre.
El grup parlamentari de Vox a les Corts ha demanat que se suspenguen el ple d'aquesta setmana i les comissions parlamentàries, i ha anunciat que els seus diputats autonòmics no acudiran al parlament valencià.
Els deu diputats de la formació d'ultradreta van estar aquest cap de setmana en l'acte del seu partit a Vistalegre, a Madrid, al qual també va assistir el secretari general, Javier Ortega Smith, que ha donat positiu en les proves de Covid-19.
Cap dels deu diputats diu tindre símptomes d'estar infectat però, "per precaució i responsabilitat" no acudiran el ple de les Corts com han fet els representants de Vox en el Congrés, Senat i en diferents ajuntaments. La Mesa de les Corts decidirà dimecres, abans de l'inici del ple, si se celebra o no, i han explicat que de moment no hi ha constància que cap persona de la institució estiga infectada pel coronavirus.
Cantó també advoca per suspendre'l
El portaveu de Ciutadans a les Corts, Toni Cantó, respecte a la possibilitat de suspendre el ple de les Corts, s'ha mostrat partidari d'ajornar-ho "per responsabilitat". Segons ha indicat a través d'un comunicat, ha defensat que s'estenguen a tot el personal de la cambra les proves previstes per als diputats del grup parlamentari de Vox després de conéixer-se el positiu del seu secretari general.
Cantó també ha exigit una reunió urgent dels grups parlamentaris amb el president de la Generalitat, Ximo Puig, i la consellera de Sanitat, Ana Barceló, perquè expliquen quines mesures està adoptant el Consell per a frenar el coronavirus.
Més llegit
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
-
Mazón va acompanyar la periodista Maribel Vilaplana a les 18:45 hores del 29 d'octubre a un aparcament
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
Tensió a les portes de la Facultat de Filologia de València per la convocatòria de l'ultra Vito Quiles