Vox atribuïx el trencament amb el PP a Borriana a una estratègia dirigida des de Génova
Llanos Massó ha demanat a la regidora trànsfuga del seu partit que renuncie a l'acta municipal
Vox a la Comunitat Valenciana assegura que el trencament que hi ha hagut entre el seu partit i el PP partix d'una "estratègia teledirigida per Génova per a acabar amb tots els governs de coalició on estiga Vox".
"És el que està passant a Extremadura, el que està passant a Aragó i en tants municipis". Així s'ha expressat la presidenta de les Corts i del partit d'ultradreta a Castelló, Llanos Massó, que ha atés els mitjans este migdia a Borriana i, a més, ha demanat a la regidora trànsfuga del seu partit que renuncie a l'acta municipal.
Els fets es remunten a este divendres, quan l'alcalde de Borriana, el popular Jorge Monferrer, va trencar el pacte amb Vox i els va retirar les competències a tres dels quatre regidors del partit d'extrema dreta per votar en contra de les ordenances fiscals, el pas previ a l'aprovació dels pressupostos.
Els regidors Juan Canós, Jesús Albiol i Antonio Ferrándiz es van pronunciar contra la proposta fiscal del consistori mentre que la seua companya Beatriz Conejero va trencar la disciplina de partit i hi va votar a favor, igual que Compromís.
Així les coses, el PP, amb huit regidors, renuncia als tres socis de l'extrema dreta que li asseguraven la majoria al consistori i l'estabilitat del govern municipal contra l'aliança del PSPV i Compromís, amb set i dos regidors respectivament. Sobre el quart, s'espera un pronunciament de Vox en les pròximes hores.
El trencament de Vox, amb quatre regidors, permetria empatar amb l'esquerra si la regidora Conejero s'alinea amb els postulats del PP. Una situació que donaria als tres regidors restants de la formació de Santiago Abascal la clau de les propostes del govern municipal.
Més llegit
-
Trobat el cadàver d'un home desaparegut després d'entrar de nit a la mar a Benicarló
-
L'incendi de la Calderona evoluciona favorablement, però es manté l'orde d'evacuació per al veïnat de Gátova fins que es done per estabilitzat
-
Mor una persona en un accident de trànsit a la CV-35, a l'altura de Paterna
-
L'incendi avança descontrolat a la serra de la Calderona i ja ha cremat 133 hectàrees
-
L'incendi de la Calderona ja afecta almenys 423 hectàrees, amb un miler d'evacuats a Gátova
-
Per què la corona del Sol es va vore d'un inusual daurat durant l’eclipsi total del 12 d’agost?
Més vist
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)
-
Terra de festes | Useres, Torrevieja i Catadau
-
22.08.2026 | Informatiu migdia | L'oratge