Tres periodistes declaren que van tindre accés al correu sobre la parella de Díaz Ayuso abans que el fiscal general
L'exlíder del PSOE a Madrid Juan Lobato i l'ex alt càrrec de la Moncloa Pilar Sánchez Acera desvinculen el govern espanyol i la Fiscalia de la filtració del correu de González Amador
En el juí al fiscal general de l'Estat, tres dels sis periodistes que van declarar al Tribunal Suprem, asseguren que van tindre accés al correu de la parella de Díaz Ayuso abans que el fiscal. Alfonso Pérez Medina, de La Sexta, ha declarat que li va arribar per "tres fonts distintes", abans que García Ortiz el rebera el 13 de març. José Precedo, d'Eldiario.es assegura que el va tindre el 6 març, una versió que ha corroborat el seu company en el digital Marcos Pinheiro.
Tots tres han apel·lat al secret professional per a no revelar la font. "Està el dilema moral que hi ha una persona per a la qual es demana presó [el fiscal general], que jo sé que és innocent perquè conec la font, però no puc dir la meua font, és un dilema moral", ha manifestat Precedo en la sala.
També l’exlíder del PSOE a Madrid, Juan Lobato, i una antiga alt càrrec del cap de gabinet de l'executiu central, l'actual números dos dels socialistes madrilenys Pilar Sánchez Acera, han desvinculat la Moncloa i la Fiscalia de la filtració del correu. Un missatge que documentava l'intent d'acord de l'advocat de la parella d’Ayuso amb el ministeri públic per a minimitzar la pena pels presumptes delictes fiscals en la venda d'una partida de mascaretes en plena pandèmia. Els dos dirigents socialistes asseguren que van obtindre el correu el 14 de març del 2024 de matí, abans que el publicaren els mitjans de comunicació.
Lobato va dir dit que mai va rebre instruccions de la Moncloa, que no sap qui va filtrar el correu i que no el va utilitzar quan li'l van enviar per prudència. Sánchez Acera ha declarat que el va rebre a través d'un mitjà de comunicació que no recorda.
Al fiscal general li demanen una pena de quatre a sis anys de presó per presumpta revelació de secrets.
Alberto González Amador, parella d'Isabel Díaz Ayuso, està investigat per l'Agència Tributària per haver defraudat 350.000 euros mitjançant factures falses proporcionades per altres empreses, un cas que per la magnitud dels diners defraudats havia botat a la Fiscalia.
En el juí al fiscal general de l'Estat se l'acusa d'haver filtrat el correu en què el seu advocat admetia en nom d'ell la comissió de dos delictes contra la hisenda pública per a intentar buscar un pacte que li evitara entrar a la presó. En concret, l'acusació demana per a García Ortiz una pena de quatre a sis anys de presó per un delicte de revelació de secrets.
Més llegit
-
Vox designa Ignacio Garriga per a negociar amb el PP el relleu de Mazón
-
Dels ruixats de la matinada al ponent del migdia
-
Un motorista mort i dos persones que anaven en patinet ferides en un accident a València
-
Mor un jove de 29 anys en un taller de Morella en caure-li una part d’un camió
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
La jutgessa de la dana cita Pérez Llorca, l'entorn de Mazón i el propietari d'El Ventorro