El conseller de Presidència sobre la prioritat nacional: “La Constitució contempla que els espanyols tenen uns drets que els distingixen de la resta”
José Luis Díez ix al pas de les declaracions de Diana Morant, que advertia que si s’aproven els comptes prioritzant la ciutadania espanyola, el govern central els durà al Constitucional
El Consell ha defensat este divendres la constitucionalitat dels pressupostos de la Generalitat, després que la secretària general dels socialistes valencians, Diana Morant, advertira este dijous que el govern espanyol els recorrerà davant el Tribunal Constitucional si finalment incorporen el concepte de “prioritat nacional”. El conseller de Presidència, José Luis Díez, en la roda de premsa posterior al ple del Consell, ha argumentat que este concepte, que fa prevaldre els drets dels nacionals sobre el de la població estrangera, el recull la Constitució espanyola.
“La mateixa Constitució contempla els supòsits en què els espanyols tenen uns drets que els distingixen de la resta de persones que poden viure a Espanya”, manifestava. En esta línia, ha apuntat que la Carta Magna recull expressament, en la part que té a vore amb els drets fonamentals, que els espanyols són iguals davant la llei. Així mateix, apuntava que la Constitució recull en un dels seus articles que els espanyols tenen dret a la vivenda.
Díez ha assenyalat que “les administracions establixen, des de sempre, el criteri de l’arrelament”. Al parer del conseller de Presidència, “els termes de ‘prioritat nacional’ introduïxen un debat fal·laç".
En referència a les declaracions de Diana Morant d’este dijous, José Luis Díez ha manifestat: “Si m’haguera de preocupar per la inconstitucionalitat d’alguna cosa seria de no haver presentat uns pressupostos durant tres exercicis consecutius; això sí que és una obligació constitucional”, ha dit en al·lusió als Pressupostos Generals de l'Estat que el govern de Pedro Sánchez no ha aconseguit tirar endavant.
Més llegit
-
Compatible amb un salari i tres anys mínims de residència a la Comunitat Valenciana: els nous requisits de la Renda Valenciana d’Inclusió
-
El Consell aprova un primer paquet de 23,5 milions d'urgència per als afectats per la dana Adam
-
Hàbits i salut dels valencians: la població que fuma cada dia cau vora cinc punts en dos anys, mentre que puja l'obesitat
-
La Safor i la Marina es desperten l'endemà de la dana amb moltes cases negades i sense llum ni aigua
-
Tensió i insults a Pedro Sánchez en arribar a Oliva
-
Els primers indicis apunten que la mort d'un agricultor a la Marjal de Pego-Oliva no guarda relació amb la dana