Augmenten les veus socialistes crítiques amb el pacte entre el PSC i ERC
Els dirigents crítics demanen a Pedro Sánchez que convoque el Consell de Política Federal de manera extraordinària
Les bases d'Esquerra Republicana de Catalunya decideixen este divendres si li donen al PSC la presidència de la Generalitat de Catalunya. De moment, no baixen la pressió. "El grup parlamentari d'Esquerra deixarà de donar suport a Sánchez si no compleix els acords. No podrem continuar donant suport a Salvador Illa si no compleix la paraula donada", ha insistit Marta Rovira.
Mentrestant, augmenten els dirigents socialistes crítics amb el preacord per al finançament singular català, que se sumen a García-Page i li demanen a Pedro Sánchez que convoque el Consell de Política Federal de manera extraordinària.
Miguel Ángel Gallardo, des d'Extremadura, ha exigit "dialogar i definir la nostra postura en el que crec que és un tema tan transcendent com el finançament autonòmic". Guillermo Peláez, des d'Astúries, ha explicat que este pas endavant a Catalunya "conduiria a la ruptura del règim comú de finançament i, per tant, suposaria anar-se'n a un escenari on únicament es tinga en compte la capacitat fiscal dels territoris". Al seu torn, Rocío Blanco, des d'Andalusia, ha afirmat que el que planteja Catalunya és "la voladura del sistema de finançament autonòmic".
Per part seua, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha acusat Sánchez de "trencar la solidaritat comuna i la fiscalitat comuna". Segons el cap del Consell, Sánchez presumeix de federalisme "perquè creu que mola".
Tot i això, les bases d’Esquerra han d'aprovar primer el preacord i les principals veus de la formació, com ara Joan Tardà o Pere Aragonès demanen el "sí." La consulta es farà de manera telemàtica i, si les bases tomben el preacord amb Salvador Illa, Catalunya podria anar a una repetició electoral.
Més llegit
-
Troben a Manises un cadàver que podria ser un dels tres desapareguts en la dana fa un any
-
La investigació apunta que el cadàver trobat en un contenidor a Castelló de la Plana és de l’exmarit de l’alcaldessa d’Almassora
-
La zona de baixes emissions de València començarà a operar l’1 de desembre del 2025
-
Ja hi ha dates per a la selectivitat del 2026: del 2 al 4 de juny
-
Arriba Benjamin
-
El Parlament Europeu aprova poder traure el carnet de conduir als dèsset anys
Més vist
Més escoltat
-
21.10.2025 | 90 minuts
-
22.10.2025 | Les notícies del migdia
-
22.10.2025 | Les notícies del matí
-
21.10.2025 | Carmen Amoraga i Maxi Roldán presenten “Lágrimas de barro”
-
22.10.2025 | Cadena de valor | Especial des del Congrés AECOC
-
22.10.2025 | "True crime", amb Santiago Álvarez | Noves revelacions sobre la fugida d’Antonio Anglés