Una nova aplicació mòbil de parcs naturals valencians difon mapes, rutes i activitats
L'app ja està disponible per a descarregar gratuïtament en valencià, castellà i anglés
La Generalitat ha llançat la nova aplicació mòbil GVA Parcs Naturals, una ferramenta dissenyada per a acostar els espais naturals protegits de la Comunitat a la ciutadania de manera senzilla, accessible i interactiva. La presentació coincidix, a més, amb la commemoració del 25é aniversari del logotip dels parcs naturals valencians.
Durant la presentació, el vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, ha destacat que l’aplicació permet que qualsevol persona puga “descobrir, conéixer i disfrutar del nostre patrimoni natural amb informació actualitzada i accessible des del seu telèfon mòbil”.
Desenvolupada per la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública, ja es pot descarregar tant per a sistemes Android com iOS i incorpora un sistema multilingüe en valencià, castellà i anglés. L’app conté un mapa interactiu amb tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana que permet accedir a informació actualitzada sobre rutes i itineraris, punts d'interés, normativa, recomanacions de visita i continguts divulgatius relacionats amb la biodiversitat i la conservació.
A més, permet reservar plaça en algunes activitats com ara l’Albufera des de dins, un recorregut interpretatiu en barca; l’itinerari-taller de plantes medicinals de la serra Calderona o l'activitat Aus i Canvi Climàtic. Anella en Família.
D’altra banda, l'emblema dels parcs naturals fa enguany 25 anys mantenint una identitat visual “sòlida i recognoscible, present en campanyes de sensibilització, senyalització, publicacions i accions divulgatives desenvolupades als espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana”, ha afegit el conseller.
Esta efemèride coincidix, igualment, amb una altra fita destacada, ja que el 2026 es compliran quaranta anys de la declaració del parc natural de l’Albufera, el primer de la Comunitat Valenciana, segons un comunicat del govern valencià. Des d'aleshores s'ha consolidat una xarxa d'espais protegits que constituïx un dels principals patrimonis ambientals del territori valencià.
Més llegit
-
Educació i els sindicats aconseguixen avanços en infraestructures, reducció de ràtios i burocràcia
-
Troben el cos del menor desaparegut dijous a la platja d’Almassora
-
Una escultura de Gulliver, de 8,3 m d'alt, presidirà el nou parc infantil a la zona nord del Jardí del Túria
-
Sindicats i Educació reprenen este dilluns les negociacions en l'inici de la quinta setmana de vaga
-
L’acampada docent torna a la plaça de la Mare de Déu després del Corpus
-
Adif restablix la circulació per una via en la línia C2 entre Benifaió i Silla després de dos hores interrompuda