Una estratègia per a lluitar contra la gitanofòbia
L'Estratègia Valenciana per la Igualtat i la Inclusió del Poble Gitano reconeix la identitat gitana com a part inseparable de la tradició valenciana.
L'últim estudi del Centre d'Estudis Sociològics, "La percepció de la discriminació a Espanya", reflectia que les persones d'ètnia gitana "són les més rebutjades de totes les possibilitats que s'hi oferien".
L'Estratègia Valenciana per la Igualtat i la Inclusió del Poble Gitano, aprovada aquest dimarts per unanimitat en la comissió mixta creada per a elaborar-la, busca "de forma transversal" avançar cap a "la inclusió real" d'aquest col·lectiu a la Comunitat Valenciana, explica la vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques inclusives, Mónica Oltra.
El document arreplega sis eixos que se centren en la lluita contra la discriminació, accions en l'àmbit educatiu, polítiques de salut, foment de l'ocupació, accés a l'habitatge i mecanismes de foment de la participació.
A més, preveu la creació del Consell Valencià del Poble Gitano, un òrgan intergeneracional i paritari que s'encarregarà de la coproducció i codecisió de les polítiques públiques que afecten la població gitana.
Una campanya institucional #LaVeuGitana2018 contra la gitanofòbia insta a deixar de costat els prejuís per a escoltar sense estereotips una identitat inseparable de la tradició valenciana, com assenyala Oltra.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
El foc de la Vall d’Uixó calcina 8.500 hectàrees i 6.000 evacuats ja poden tornar a casa
-
La petjada del foc a Artana, Betxí, la Vall d'Uixó i la Vilavella
-
Tres detinguts en trobar en un cotxe onze quilos de metamfetamina durant un control a l'AP-7
-
Presó per al jove que va apallissar i deixar en coma un home a València
-
‘Valencians sobre rodes’ recorre l’antiga ruta del Tren dels Anglesos que unia Gandia i Alcoi