Un general de brigada, nou secretari autonòmic de la Vicepresidència de Recuperació per la DANA
Venancio Aguado, que va passar a la reserva el març del 2020, s'incorpora al nou departament que lidera el tinent general Francisco José Gan Pampols
El general de brigada de l'Exèrcit de Terra, Venancio Aguado de Diego, ocuparà la Secretaria Autonòmica del gabinet del vicepresident per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana. Aguado de Diego, que va passar a la reserva el març del 2020, s'incorporarà al departament encapçalat pel tinent general de l'Exèrcit de Terra, Francisco José Gan Pampols, a qui el president Carlos Mazón ha encarregat les actuacions del Consell per a la reconstrucció de les zones afectades per la DANA. És, per tant, el segon militar que s'adscriu al govern valencià en la fase postcatàstrofe, segons ha comunicat este dimecres el Consell en un comunicat.
El nou secretari autonòmic va nàixer el 1961 i pertany a la XL Promoció de l'Acadèmia General Militar, i es va convertir en tinent d'infanteria el juliol del 1985. És diplomat en el Comandament de Tropes de Muntanya i va estar destinat en diferents unitats d'esta especialitat a Jaca, Sant Sebastià i Pamplona.
Un militar amb experiència a Kosovo, l'Afganistan i el Líban
El 2005 va ascendir a tinent coronel i destinat a la Divisió d'Operacions de l'Estat Major de l'Exèrcit, i posteriorment va ser nomenat cap de l'Estat Major de la Brigada de Caçadors de Muntanya. Ja el 2012 va promocionar a coronel, posició des de la qual va exercir el comandament del Regiment Garellano 45 a Biscaia i la Direcció d'Estat Major del Centre d'Intel·ligència de les Forces Armades. El 2016 va ser nomenat general de brigada i va assumir el comandament de la Brigada Operativa Canàries.
Aguado ha estat desplegat en les missions de l'OTAN a Kosovo, a l'Afganistan, i de les Nacions Unides al Líban.
Està en possessió, entre altres condecoracions i reconeixements, de la Gran Creu del Mèrit Militar, de la Gran Creu de l'Orde de Sant Hermenegild, de l'Orde del Mèrit de la República Libanesa i de huit creus al Mèrit Militar, la Creu de Mèrit de la Guàrdia Civil i la Creu al Mèrit Policial.
Morant diu que Mazón fa una fugida "cap avant"
Preguntada pel nomenament, la ministra de Ciència i Innovació i líder del PSOE a la Comunitat Valenciana, Diana Morant, ha considerat que el president Carlos Mazón està en una "fugida cap avant" i ha de deixar el càrrec.
Més llegit
-
Vent fluix, cel assolellat i màximes de 24 graus o més
-
Troben mortes amb signes de violència una dona i la filla de dotze anys en una vivenda de Xilxes
-
Les Falles tornen a apostar pel talent valencià per a la Crida amb l’espectacle 'Foc'
-
Detenen tres menors per apunyalar un jove a Alacant
-
El cap provincial de la Policia Nacional durant el 29-O diu que el Cecopi va ser un "caos operatiu": "l'antítesi de la comunicació"
-
Moren cinc adolescents en l'incendi d'un bloc de vivendes a Manlleu, Barcelona