L'UCO entra en les seus del PSOE i Transports per orde del jutge per a clonar els correus de Cerdán i Ábalos
L'instructor del cas Koldo veu "indicis consistents" contra l'exsecretari d'Organització dels socialistes, presumptament vinculat amb la suposada trama de comissions
El magistrat del Tribunal Suprem Leopoldo Puente ha ordenat este divendres al PSOE que facilite als agents de la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO) l'entrada a la seu central de Ferraz, a Madrid, per tal que puguen accedir i copiar (clonar) els continguts que puga haver-hi en el compte de correu corporatiu de Santos Cerdán, exsecretari d'organització esguitat en la presumpta trama de les comissions destapada en el cas Koldo. Els agents de l'UCO han estat a la seu del PSOE al voltant de dos hores i vora les 14:30 hores han eixit amb diversos maletins i bolses.
L'instructor ha adoptat esta decisió després d'haver acordat formalment la imputació de Cerdán, que ja no gaudeix de l'aforament després que dilluns renunciara a l'escó com a diputat al Congrés. Assenyala que, d'acord amb l'informe de l'UCO en què s'aprecien "indicis consistents" contra Cerdán, el correu corporatiu de l'ex número tres dels socialistes hauria sigut el facilitat a l'exassessor Koldo García perquè adreçara certes comunicacions rellevants vinculades amb la causa.
Fonts pròximes a la investigació han informat EFE que els agents han acudit a la seu del PSOE, al Ministeri de Transports i a les instal·lacions d'Adif i de la Direcció General de Carreteres per a requerir la informació que els ha sol·licitat el jutge Puente. No s'ha tracta d'escorcolls, sinó d'un requeriment d'informació, han apuntat les fonts, ja que el magistrat del Suprem, en una resolució coneguda este divendres, ha rebutjat la petició formulada per les acusacions populars de registrar la seu nacional dels socialistes i el despatx de Cerdán perquè es tracta d'una mesura "limitativa de drets" que no seria útil en este moment.
L'informe de l'UCO que ha desencadenat la tempesta política al si del PSOE, fet públic la setmana passada, situa Santos Cerdán en l'epicentre d'una presumpta trama d'arreglaments d'adjudicacions d'obra pública en el Ministeri de Transports a canvi de comissions quan hi estava al capdavant l'exministre valencià José Luis Ábalos, també investigat en esta causa. En el document, de quasi 500 pàgines, els agents de la Guàrdia Civil revelen que la "vinculació" entre Santos Cerdán i Koldo García "estava jerarquitzada i quedava patent la subordinació" de l'exassessor d'Ábalos al número tres del PSOE. Així, l'UCO descriu Santos Cerdán com "la persona encarregada de gestionar" els "presumptes pagaments" de comissions per l'adjudicació il·legal d'obres a l'exministre Ábalos i la seua mà dreta, de centenars de milers d'euros.
A més de clonar el correu corporatiu de Santos Cerdán, el magistrat Puente ha reclamat al PSOE que entregue a l'UCO "qualsevol altre compte de correu que poguera trobar-se" i que haja "emprat exclusivament" l'exdirigent socialista navarrés. I també ha requerit al Ministeri de Transports que aporte el correu de l'exministre Ábalos. Fonts d'este departament, dirigit en l'actualitat per Óscar Puente, han reiterat a EFE la "màxima disposició" a col·laborar amb la investigació judicial.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís al litoral de València i tota la província de Castelló per pluges torrencials amb més de 250 litres
-
Troben un cadàver d'home sense cap ni extremitats surant davant de la costa de Sagunt
-
Consum tancarà a partir de les 17:00 h tots els supermercats de Castelló i València i Ford aturarà l'activitat d'Almussafes per l’avís roig
-
Emergències avança que l'avís podria canviar a roig i alguns municipis i pedanies de València suspenen les classes
-
Més de 350.000 alumnes de 104 municipis sense classe per l'alerta meteorològica
-
MINUT A MINUT | Les primeres hores del temporal, amb avís roig, deixen acumulats pròxims als 100 litres a l'interior de Castelló i València