Trias lloa el pacifisme de la cúpula del procés i dels manifestants
L’exalcalde de Barcelona explica que el 20S va poder arribar "tranquil·lament" a la Conselleria d’Economia.
L’exalcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha lloat aquest dilluns “el pacifisme” dels manifestants, que durant anys han concorregut a les concentracions convocades a Catalunya pels independentistes, i també dels dirigents del procés, segons Trias, “sempre preocupats perquè ningú fera cap ximpleria". Trias ha intervingut en el Tribunal Suprem com a testimoni presencial dels escorcolls del 20S a proposta de les defenses en el juí del procés sobiranista.
Trias ha explicat que el 20 de setembre de 2017 va acudir a la seu de la CUP després d'assabentar-se que la Policia Nacional havia entrat sense manament judicial, i després es va desplaçar a la Conselleria d'Economia, que estava sent registrada per la Guàrdia Civil.
Ja en aquesta seu, va poder arribar "tranquil·lament" fins a la porta a través del cordó de voluntaris i va poder observar que la gent mostrava una actitud pacífica i de "reivindicació nacional", com ha constatat en les nombroses protestes d'aquest tipus a les quals ell ha assistit al llarg dels últims anys. Una actitud que, al seu parer, té a veure amb les crides que els dirigents fan contínuament perquè els manifestants vagen amb compte. "Sempre demanen a la gent que tinga calma”, ha dit Trias.
El que sí que el va deixar preocupat aquell dia, ha reconegut, va ser el fet de conéixer que els cotxes de la Guàrdia Civil que hi havia estacionats en les proximitats de la Conselleria tenien armes dins.
Més llegit
-
Cancel·lat el Festival de les Arts per incomplir la normativa acústica
-
Educació proposa 7.700 noves places de docent i mesures per un total de 3.338 milions
-
Les protestes pel so obliguen Leire Martínez a interrompre temporalment el concert en el Festival de les Arts
-
Una confessió familiar destapa l'assassinat el 1993 d'un jove a Dénia i troben restes òssies en la casa
-
Els afectats per la cancel·lació del Festival de les Arts promouen una demanda per a exigir la devolució íntegra de les entrades
-
L'acampada educativa destaca el compromís amb el Corpus mentre l'associació de la festa reclama "tota" la plaça lliure per al cap de setmana
Més vist
Més escoltat
-
05.06.2026 | L'hora de la cultura | ‘Chulilla tiene un castillo' i Avelino Marín i Juan Bautista
-
05.06.2026 | Terra de bous
-
05.06.2026 | 90 minuts
-
06.06.2026 | La Xarxa Esportiva | Inés Fernández Miró i Bea Blasco
-
06.06.2026 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
05.06.2026 | ‘El alma de Sorolla’, una proposta que combina poesia, música en directe i projeccions de l’obra del pintor valencià