Torra es querella contra Rajoy i Santamaría per presumpta prevaricació
Segons el Govern català, no publicar els nomenaments va ser "una decisió arbitrària, una extralimitació de competències i sense cap empara legal”.
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha presentat una querella davant de la sala penal del Tribunal Suprem per un presumpte delicte de "prevaricació per omissió" contra el fins a aquest divendres president del Govern, Mariano Rajoy, i la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría.
En un comunicat, el Govern català ha explicat que el president ha formalitzat la querella que va anunciar fa uns dies. Aquesta ve motivada per la negativa del Govern central a publicar en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) el primer govern que va nomenar Torra, que incloïa exconsellers a la presó i a l'estranger.
En la querella s'argumenta que la decisió de no publicar els nomenaments es va fer en base "a una decisió arbitrària, una extralimitació de competències i sense cap empara legal, contravenint d'aquesta forma l'execució d'un acte reglat i obligatori".
Més llegit
-
Quatre valencians desapareguts en naufragar una embarcació turística a Indonèsia
-
L'últim cap de setmana de l'any serà plujós
-
Cúmul d'incendis l'endemà de Nadal: tres declarats en vivendes a l'Horta Sud i Albaida en les últimes hores
-
Trànsit afirma que l'assegurança de patinets no serà obligatòria fins que el registre estiga operatiu
-
Reobrin les carreteres de l'interior nord afectades per la neu
-
El govern espanyol demana la dimissió de Feijóo perquè "fa un any que mentix" sobre la dana