El Suprem revisa la condemna de Torra, que si es confirma suposarà la seua inhabilitació
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya el va condemnar per desobeir la Junta Electoral Central.
Un tribunal de cinc magistrats del Tribunal Suprem escoltarà aquest dijous els arguments de la defensa del president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, contra la condemna d'any i mig d'inhabilitació que li va ser imposada per desobeir la Junta Electoral Central (JEC).
En el cas que la sentència dictada en el seu moment pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya siga confirmada, fet que es coneixerà en unes poques setmanes, la inhabilitació de Torra com a president del govern català s'executarà immediatament.
El tribunal català el va condemnar el passat 19 desembre per no acatar l'orde de la JEC de retirar una pancarta col·locada en el Palau de la Generalitat de Catalunya, a favor de la llibertat dels polítics independentistes presos, i el llaç groc durant el període electoral de les eleccions del 28 d'abril de 2019. Per aquests fets va ser sentenciat a un any i mig d'inhabilitació i a una multa de 3.000 euros per un delicte de desobediència, que si la confirma el Suprem adquiriria fermesa.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida