El Suprem manté a la presó Ábalos i Koldo García per alt risc de fugida
Rebutja, així, els recursos de l'exministre i del seu exassessor a la presó des de novembre
El Tribunal Suprem ha acordat mantindre en presó provisional l'exministre de Transports, José Luis Ábalos, i el seu exassessor, Koldo García, en apreciar que persistix un alt risc de fugida i davant de la proximitat del judici per presumptes comissions il·legals en contractes de mascaretes durant la pandèmia.
El tribunal de tres magistrats encarregat de revisar les decisions de l'instructor Leopoldo Puente ha rebutjat els recursos de l'exministre i del seu exassessor, a la presó des del 27 de novembre, que les seues defenses van exposar davant de la sala en una vista dijous passat.
En dos actuacions, la sala conclou que la presó provisional és adequada per a evitar l’“alt” risc que tots dos puguen sostraure's a l'acció de la justícia i davant de la gravetat de les penes sol·licitades: la Fiscalia demana 24 anys per a l'exministre i 19 i mig per al seu exassessor, i les acusacions populars fins a 30 anys.
Però també, afigen els magistrats, per la solidesa dels indicis que sustenten les peticions de les acusacions, i davant de la imminència de la celebració del judici oral, que està previst que puga començar després de Setmana Santa.
La decisió arriba després que dijous passat la Fiscalia Anticorrupció reafirmara en el Tribunal Suprem la seua petició que es mantinga la presó provisional per a tots dos, per la proximitat del juí.
El jutge instructor del Suprem, Leopoldo Puente, que els investiga per presumptes comissions il·legals en contractes de mascaretes en la pandèmia, ho va decidir així pel "risc extrem de fugida" davant de les elevades peticions de pena que afronten. La Fiscalia demana 24 anys per a l'exministre i 19 i mig per al seu exassessor, i les acusacions populars fins a trenta anys.
Més llegit
-
La CSIF i l'ANPE accepten l'increment salarial i trenquen la unitat sindical
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
Un jove de 18 anys mort i quatre ferits en caure un cotxe per un bancal de 150 metres a Polop
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
L'alcaldessa de Torrent va dir a Mompó a les 18 h que s'havia desbordat el barranc de l'Horteta i a Argüeso a les 19 h que hi havia un mort