El Suprem condemna Matas a tornar 1,2 milions que van pagar les Illes Balears a Calatrava
L'expresident balear està condemnat, a més de per prevaricació, per un delicte de tràfic d'influències del qual havia sigut absolt.
El Tribunal Suprem ha condemnat a l'expresident balear Jaume Matas a 7 mesos de presó i 10 anys d'inhabilitació per prevaricar per encarregar a l'arquitecte Santiago Calatrava el disseny d'un teatre de l'òpera a Palma de Mallorca.
A més, haurà d'abonar en concepte de responsabilitat civil 1,2 milions d'euros a la comunitat de les Illes Balears, quantitat que l'arquitecte va facturar el maig de 2007 pel projecte de l'empresa pública balear Ibisec. El Suprem també condemna a l'expresident autonòmic a una multa de 211.827 euros.
La sala ha estimat parcialment el recurs de la Fiscalia i ha corregit la sentència de l'Audiència de Palma en condemnar a Matas, a més de per prevaricació, per un delicte de tràfic d'influències del qual havia sigut absolt.
Més llegit
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
La direcció d’À Punt interposarà accions legals en el jutjat per la sostracció del vídeo del Cecopi