El Síndic de Greuges acusa la Conselleria d'Igualtat d'obstaculitzar una investigació sobre set centres de menors
El defensor del poble valencià denuncia una "greu intromissió" i enviarà personal tècnic del Síndic als centres afectats
El síndic de greuges, Ángel Luna, ha acusat la Conselleria d'Igualtat, que dirigeix Mónica Oltra, de posar obstacles en una investigació que afectava set centres de menors, fins al punt d'haver impedit que concloga "adequadament". Així ho assenyala en una resolució publicada aquest mateix dijous.
Davant aquesta situació, Luna ha ordenat al personal del Síndic visitar els centres afectats per a realitzar les persquisicions necessàries, entre d'altres, entrevistes personals amb els directors, i conèixer "de primera mà" la situació dels interns i el funcionament dels centres. També resol convocar la directora general d'Infància i Adolescència, Rosa Molero, per a examinar les actuacions.
Segons s'arreplega en el document, la queixa que ha motivat les actuacions es va obrir d'ofici i estava dirigida a supervisar el funcionament dels centres de protecció específics de menors amb problemes de conducta. Un procediment que no s'ha pogut completar de manera adequada, afirma el síndic, que relata en l'informe el seguit de dificultats que ha tingut el departament que dirigeix per a dur a terme la recerca. Entre d'altres, falta de resposta per part dels centres o la recepció de documentació incompleta des de la Direcció General d'Infància i Adolescència.
Dels fets ocorreguts "sembla desprendre's que algú amb autoritat suficient va donar instruccions perquè la resposta als qüestionaris directes i individualitzats que va demanar el Síndic es remetera, incompleta, a la Direcció General d'Infància i Adolescència", denuncia Luna.
El defensor del poble valencià, que arriba a qualificar de "greu" la "intromissió" comesa des de la Conselleria d'Igualtat, relata que es va posar en contacte amb la mateixa vicepresidenta Oltra, qui va defensar l'actuació de la directora general d'Infància i Adolescència.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
Un vessament al riu Magre mata centenars de peixos i genera una gran bromera
Més vist
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Informatiu migdia
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort