Sánchez no tanca la porta a avançar les eleccions si no s'aproven els pressupostos
El PNB i Coalició Canària han demanat avançar les eleccions si no s'aproven els comptes, però el president confia a aconseguir-los
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, no ha tancat la porta a un hipotètic avançament de les eleccions generals si no s'aproven els nous pressupostos. Si s'han de prendre decisions en cas que no tiren avant, es prendran, ha dit en declaracions des de Brussel·les, en arribar a la reunió del Consell Europeu.
El PNB i Coalició Canària han demanat esta setmana avançar les eleccions en cas que no s'aproven els pressupostos. Els periodistes han preguntat Sánchez si s'obri a eixa possibilitat o manté la seua idea d'esgotar la legislatura encara que no aconseguisca eixa aprovació.
"Negociarem amb ells, i si s'han de prendre decisions, les prendrem efectivament quan es produïsquen eixes hipòtesis", ha respost, després d'apel·lar a la responsabilitat dels grups parlamentaris per a aprovar els nous comptes de l'Estat i garantir que el govern els presentarà. Sánchez porta tres exercicis prorrogant els de 2023.
El president del govern espanyol ha declinat pronunciar-se sobre la hipòtesi de la repetició electoral, perquè segons ha recordat s'està en la fase d'elaboració dels pressupostos prèvia a la seua presentació, el seu defensa i la seua negociació per a un potencial acord.
Ha promés suar "la samarreta" per a tirar avant amb els comptes públics i ha assegurat que el projecte de llei serà coherent amb tot el que s'ha anat aprovant dones de 2018 i permetrà consolidar els xifres macroeconòmiques del país i ajudar a la gent que més el necessita.
Sánchez ha celebrat l'aprovació d'iniciatives del govern este dijous en el Congrés, com la convalidació del decret amb els lliuraments a compte de pressupost a les autonomies i entitats locals, malgrat "l'oposició destructiva" del Partit Popular, que en este cas finalment sí que ha donat suport parlamentari. "La vida contínua, el govern actua i trau projectes avant", ha subratllat.
Més llegit
-
Envien a presó l'home que va matar el logopeda del seu fill a València
-
Xàtiva insta la població a tancar portes i finestres per la fumeguera tòxica de l'incendi d'una nau al polígon industrial
-
La Guàrdia Civil demana la col·laboració ciutadana per a identificar un cos trobat a Albalat de la Ribera
-
El fiscal manté la petició de tretze anys de presó per al raper El Jincho per violar una menor amb discapacitat després d'un concert a València
-
El jutge del cas Plus Ultra cita com a investigades les filles de Zapatero i la secretària
-
La parella de Pérez Llorca renuncia a consolidar la plaça a la Diputació de València