Sánchez reprén l’agenda per a unes negociacions decisives
El PSOE està obligat a intentar una nova investidura abans del 23 de setembre.
El president del govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, reprén aquest dijous l’agenda després d’uns dies de descans a Doñana. Sánchez torna a la faena amb un viatge a Gran Canària per a seguir l’evolució de l’incendi que s’hi va declarar dissabte. Divendres presidirà el Consell de Ministres, i diumenge participarà a Biarritz (França) en el sopar oficial de la cimera anual del G7.
Serà, previsiblement, la setmana pròxima quan posarà fi a les reunions amb col·lectius socials de cara a tancar l’acord programàtic per a “construir un govern progressista”, segons el mateix Sánchez. Quant als contactes polítics, també la setmana vinent podria reunir-se amb el PNB, el Partit Regionalista de Cantàbria i partits nacionalistes catalans, abans dels possibles contactes amb Unides Podem, el PP o Ciutadans (que ha rebujat acudir a les últimes convocatòries) de cara a facilitar la investidura.
Data límit, el 23 de setembre
Aquesta nova ronda de contactes amb els diferents partits serà decisiva, ja que els temps continuen molt ajustats. El PSOE té tan sols un mes per a intentar una nova investidura abans de la data límit del 23 de setembre.
La proposta programàtica, que va presentar aquest dimarts Unides Podem, només ha reafirmat els socialistes en el discurs contrari al govern de coalició, mentre que el PP i Ciutadans han unit esforços per a demanar la compareixença de Sánchez al Congrés per la crisi migratòria de l’Open Arms. És difícil saber si la firma conjunta d’aquesta sol·licitud suposa un acostament entre les dues forces, com demana des de fa temps el líder dels populars, Pablo Casado.
Més llegit
-
Sánchez enfronta la crisi al PSOE per la corrupció "amb el cor tocat" mentre Francisco Salazar s'aparta de la cúpula per denúncies d'assetjament
-
Catalá, Barcala, Fabra i Pérez Llorca, elegits vocals del Comité Executiu Nacional del PP
-
Mercavalència recupera la III Entrada de la Clòtxina al Mercat del Cabanyal
-
Mor ofegat un home de 77 anys quan es banyava en una platja de Cullera
-
Retencions en carreteres de València i Alacant este dissabte per accidents menors
-
Fanzara es convertix en un llenç a l'aire lliure amb el MIAU, el Museu Inacabat d'Art Urbà