Sánchez proposa als líders de la UE crear un fons per a la construcció d'habitatge protegit
El president del govern espanyol planteja també mesures legals per a frenar “l'especulació de vivenda per a ús no residencial”
El president del govern d'Espanya, Pedro Sánchez, proposarà als líders de la Unió Europea la creació d'un fons específic per a la construcció d'habitatge protegit i altres mesures per a controlar els preus en zones tensionades i els habitatges turístics.
La cimera del Consell Europeu, que ha començat este dijous a Brussel·les, és la primera en la qual es debatrà sobre la crisi de la vivenda al territori. En ella, Espanya posarà sobre la taula diverses iniciatives, segons ha confirmat Sánchez en declaracions als mitjans en arribar-hi.
Així, l’executiu central plantejarà l'habilitació d'un “fons específic” per a construir habitatge protegit en l'àmbit europeu i també mesures legals “des d'Europa” per a frenar “l'especulació d'habitatge per a ús no residencial”, segons han detallat fonts governamentals.
A més, Sánchez proposarà “palanques a escala europea per a poder actuar sobre les zones tensionades en les grans ciutats” on el preu està creixent “exponencialment” per la pressió del turisme. En este sentit, el cap del govern espanyol ha subratllat que la impossibilitat d'accedir a una vivenda és un problema “europeu” que afecta “joves i no tan joves” de tot el continent. “Quan parlem de pilar social i d'una Europa que estiga al servici dels ciutadans, hem de parlar també d'habitatge”, ha postil·lat.
Més llegit
-
El jurat considera culpable el detingut per l'assassinat del canonge, en connivència amb una altra persona
-
La Comunitat Valenciana suma 1.788 desocupats al gener, però manté l'atur per davall dels 300.000
-
La Generalitat obri expedient a un funcionari per un visat d'adjudicació de vivendes de protecció oficial a Alacant
-
El jutjat de la dana reclama a Emergències que concrete les àrees de l'Horta Sud i les pedanies de València a les quals va enviar el segon ES-Alert
-
Ja no es poden dur ulleres ni sabatilles en el pregó de la Magdalena
-
ENQUESTA: Immigració: problema o solució?
Més vist
Més escoltat
-
03.02.2026 | Les notícies del migdia
-
02.02.2026 | Carlos Escolano presenta 'A salto de mata', una pel·lícula inspirada en el llibre homònim del poeta José Luis Zerón
-
03.02.2026 | 90 minuts
-
03.02.2026 | Amunt i avall | Primera Part
-
03.02.2026 | Les notícies del matí
-
02.02.2026 | Les notícies del migdia