Sánchez proposa als líders de la UE crear un fons per a la construcció d'habitatge protegit
El president del govern espanyol planteja també mesures legals per a frenar “l'especulació de vivenda per a ús no residencial”
El president del govern d'Espanya, Pedro Sánchez, proposarà als líders de la Unió Europea la creació d'un fons específic per a la construcció d'habitatge protegit i altres mesures per a controlar els preus en zones tensionades i els habitatges turístics.
La cimera del Consell Europeu, que ha començat este dijous a Brussel·les, és la primera en la qual es debatrà sobre la crisi de la vivenda al territori. En ella, Espanya posarà sobre la taula diverses iniciatives, segons ha confirmat Sánchez en declaracions als mitjans en arribar-hi.
Així, l’executiu central plantejarà l'habilitació d'un “fons específic” per a construir habitatge protegit en l'àmbit europeu i també mesures legals “des d'Europa” per a frenar “l'especulació d'habitatge per a ús no residencial”, segons han detallat fonts governamentals.
A més, Sánchez proposarà “palanques a escala europea per a poder actuar sobre les zones tensionades en les grans ciutats” on el preu està creixent “exponencialment” per la pressió del turisme. En este sentit, el cap del govern espanyol ha subratllat que la impossibilitat d'accedir a una vivenda és un problema “europeu” que afecta “joves i no tan joves” de tot el continent. “Quan parlem de pilar social i d'una Europa que estiga al servici dels ciutadans, hem de parlar també d'habitatge”, ha postil·lat.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
L'incendi forestal de Benifairó de les Valls, a pocs quilòmetres del foc de la Vall d'Uixó, queda estabilitzat
-
Rescaten un xiquet assentat sobre un aparell d’aire condicionat exterior al pis 21 d'un edifici de Benidorm
-
L'incendi de la Vall d'Uixó obliga a desallotjar més de 16.000 persones mentre continua fora de control
-
Extingit l'incendi de vegetació prop de l'Oceanogràfic que ha generat una gran fumeguera visible des de diversos punts de València
-
Tres joves valencians creen una 'start-up' que ja ha estalviat prop d'un milió d'euros en factures de llum i gas