Puigdemont es reuneix amb el número tres del PSOE a Brussel·les
Santos Cerdán ha viatjat a la capital de la Unió Europea per a avançar cap a la investidura de Pedro Sánchez
L'expresident de la Generalitat i eurodiputat de Junts, Carles Puigdemont, i el secretari d'organització del PSOE, Santos Cerdán, s'han reunit aquest dilluns a la vesprada a la seu del Parlament Europeu a Brussel·les per a “avançar” cap a la investidura de Pedro Sánchez, segons han informat les dues formacions.
Així ho ha donat a conéixer el partit independentista català a través de les xarxes socials, on han compartit una imatge que mostra Puigdemont acompanyat, a més de per Cerdán, pel secretari general de la seua formació, Jordi Turull; per la presidenta del grup socialista a l'Europarlament, Iartxe Garper, i pel president de la Delegació Socialista Espanyola al Parlament Europeu, Javier Morena Sánchez.
El PSOE i Junts han assenyalat en un comunicat que tant Puigdemont com Cerdán han coincidit a destacar el “bon ambient” de la trobada i han constatat que aquestes negociacions “avancen en la bona direcció”, per la qual cosa s'han demanat a continuar parlant els pròxims dies.
La trobada arriba en la recta final de les negociacions per a la investidura del pròxim president del govern, abans que expire el termini màxim del 27 de novembre. Les converses s'han focalitzat, principalment, en la reivindicació independentista d'una amnistia per als encausats pel procés, així com d'un mecanisme de mediació que reclama Junts per a verificar el compliment dels acords.
De fet, Sánchez ha defensat l'amnistia en una carta dirigida als militants en la qual assegura que aquesta mesura és el “camí correcte”, ja que contribuirà a “continuar avançant en el retrobament per a superar les ferides encara obertes” a Catalunya.
Des de les files de Junts s'esperava, des de feia setmanes, que un alt representant del PSOE viatjara a Bèlgica per a reunir-se amb Puigdemont com a gest gràfic de legitimació de l'expresident català com a interlocutor polític. De fet, el quatre de setembre va ser la vicepresidenta segona en funcions i líder de Sumar, Yolanda Díaz, qui es va reunir amb ell a la capital belga, també a la seu del Parlament Europeu.
Més llegit
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
Educació i els sindicats de la concertada acorden implantar la jubilació parcial del professorat
-
El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
Baldoví reclama avançar les eleccions després de tres anys de govern del PP i Vox
-
Equips de rescat valencians viatgen a Veneçuela per a reforçar la recerca de supervivents