Puigdemont rep a la presó el vicepresident del Parlament
La visita es produeix un dia després que la Fiscalia General de Schleswig-Holstein n'ha demanat l'extradició a Espanya.
Carles Puigdemont ha rebut aquest dimecres la visita del vicepresident primer del Parlament de Catalunya, Josep Costa, a la presó de Neumünster (nord d'Alemanya), on es troba des de la seua detenció el 25 de maig passat.
El també diputat de Junts per Catalunya ha efectuat aquesta visita a l'expresident l'endemà de la sol·licitud de tramitar l'extradició a Espanya de l'expresident per part de la Fiscalia General de Schleswig-Holstein, l'estat federat alemany on es troba empresonat Puigdemont, fronterer amb Dinamarca.
Abans d'entrar al centre penitenciari, Costa ha afirmat que "és una visita de faena i també per a mostrar el nostre suport a Puigdemont".
Es preveu que al llarg de la jornada el dirigent independentista reba també la visita de l'eurodiputat i exministre d'Exteriors eslové, Iva Vajgl, també per a mostrar-li el seu suport.
Mentrestant, el Tribunal Territorial de Schleswig-Holstein ha iniciat l'anàlisi "en profunditat" de la petició d'extradició a Espanya que li va traslladar ahir la Fiscalia General de l'estat, una petició en què es dóna suport a tots els punts presentats per Espanya per a l'extradició de l'expresident pels càrrecs de rebel·lió i de malversació de fons públics, a més de sol·licitar que continue a la presó perquè considera que hi ha risc de fugida.
El procés de decisió té dues fases. En la primera es decidirà si es manté Puigdemont a la presó, com demana la Fiscalia o se li canvien les mesures cautelars. La segona consistirà en l'anàlisi pròpiament dita de la petició d'extradició.
"No podem comprometre'ns a concretar cap data. És una anàlisi meticulosa, que necessitarà uns quants dies", ha afirmat la jutgessa Frauke Holmer, portaveu del Tribunal, en declaracions, a EFE.
Més llegit
-
El govern espanyol desmentix "terminantment" la Casa Blanca i nega que vaja a "cooperar militarment" amb els Estats Units a l'Iran
-
Sánchez respon a Trump: “La nostra postura es resumix en un ‘No a la guerra’”
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Pluja més forta i continuada per a dijous
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
La xarxa troncal d'hidrogen travessarà cent municipis de la Comunitat amb un gasoducte de 400 quilòmetres que connectarà amb Catalunya i Múrcia
Més vist
-
03.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Alto Palancia
-
04.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Dragón de Villena
-
04.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
Xino xano | La muntanya perduda (Mont Perdut)
-
03.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
03.03.2026 | La vesprada amb tu
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
04.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part