Puigdemont diu que l'amnistia "no soluciona el conflicte amb Espanya"
L'expresident català ha advertit, des de Waterloo i després de l'aval del Constitucional, que el "conflicte" s'ha de dirimir en l'arena política
L'expresident de la Generalitat de Catalunya Carles Puigdemont ha assegurat este dimarts que l'aval del Tribunal Constitucional a la llei d'amnistia, incloent-hi els delictes de malversació, "no soluciona res" pel que fa a la relació entre Espanya i Catalunya, que interpreta com "un conflicte històric que correspon resoldre a la política i no als jutges".
"L'amnistia forma part de la fórmula per a la resolució del conflicte històric existent entre Catalunya i Espanya, però no és en si mateixa la solució, i ho hem dit des del primer dia", ha declarat Puigdemont en una compareixença sense preguntes des de Waterloo (Bèlgica) en què no ha donat detalls sobre la possibilitat de retornar a Espanya.
El també líder de Junts ha subratllat "l'enorme importància política" de la llei d'amnistia i el seu significat com a "desautorització de la repressió i pel reconeixement implícit que eixe no era el camí".
L'aval del Constitucional a la llei, ha raonat Puigdemont, "derrota l'estratègia dels diversos poders públics espanyols que han impedit i demorat l'aplicació de la llei d'amnistia per raons estrictament polítiques".
L'aval del Constitucional precipita la suspensió de l'orde de detenció
Este dimarts el ple del Tribunal Constitucional ha avalat amnistiar el delicte de malversació als líders del procés de Catalunya, després de pronunciar-se a favor de l'exconsellera catalana Dolors Bassa.
Una hora després, el magistrat del Tribunal Suprem Pablo Llarena ha deixat sense efecte, amb caràcter immediat, l'orde nacional de crida, cerca i detenció de l’expresident de la Generalitat de Catalunya i també contra els exconsellers Antoni Comín i Lluís Puig, processats per rebel·lia.
Més llegit
-
El govern espanyol aprova els decrets de vivenda i busca la convalidació per la Diputació Permanent
-
El PNB votarà de nou a favor del primer decret de vivenda i rebutjarà el segon en la Diputació Permanent
-
El govern espanyol aprova de nou els decrets de vivenda, que contemplen préstecs de fins a 50.000 € per a adquirir la primera casa
-
Només un 10% del jovent espanyol considera que té coneixements financers alts
-
Absolts cinc hòmens acusats d'agredir sexualment una dona en un xalet de Cullera
-
Tempestes abans del descens tèrmic de dijous