Puig, sobre els nous horaris: "La ciutadania valenciana ha demostrat en aquest temps una enorme responsabilitat"
El sector podrà allargar el tancament fins a les 22:00 hores des d'aquest dilluns
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defés aquest divendres el nou horari de tancament de la restauració fins a les 22.00 hores, coincidint amb el toc de queda que restringeix la mobilitat i que entrarà en vigor el pròxim dilluns 26 d’abril. Així, ha volgut donar suport a les mesures preses amb la Conselleria de Sanitat Universal i ha apel·lat a la "corresponsabilitat" tant del sector de bars i restaurants com de la ciutadania valenciana. "Necessitem respirar", ha apuntat.
Puig ha realitzat aquestes declaracions durant la seua compareixença al IX congrés nacional d'UGT-PV després de preguntar-li per com es compatibilitzaria que els locals estigueren oberts fins a les 22.00 de la nit, quan a la mateixa hora els ciutadans han d'estar ja a casa.
El president de la Generalitat ha volgut fer una crida a la calma i ha argumentat que “si bé és cert que la lògica diu que has d'estar a les 22.00 hores a casa, depén de la distància a la qual estigues del restaurant o del bar, perquè has d'actuar en conseqüència", ha apuntat.
Manté la seua confiança en “les valencianes i els valencians, gràcies als quals l'índex d'incidència acumulada està per davall de 50, en el risc mínim”, així com en la "bona voluntat de la restauració" valenciana, que "ha patit molt", amb "les restriccions més importants d'Espanya". Sempre “amb la màxima prudència en aquest procés de desescalada". "Hem deixat obert perquè creiem en la corresponsabilitat de la ciutadania valenciana, que ha demostrat durant aquest temps una enorme responsabilitat", ha ressaltat.
El cap del Consell recorda que “anem molt bé, però hem d'anar millor”, però tot depén del ritme de vacunació: “Cada dia que passa, amb més vacunació, hi ha més possibilitats d'immunització de la immensa majoria. Necessitem respirar", ha conclòs.
Més llegit
-
L'Índia declara l'alerta sanitària a Kerala després de dènou morts per l’ameba “menjacervells”
-
Mor un home després d'agredir un company de faena i autolesionar-se en una zona comercial a Sant Joan d'Alacant
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Dos de les associacions majoritàries de víctimes de la dana planten el Consell en la presentació del parc inundable
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
L'alcaldessa de València: "Farem una ordenança de neteja molt dura, amb sancions de fins a 3.000 euros"