Puig descarta un confinament perquè l'estat d'alarma ho impedeix
El president de la Generalitat ha suggerit que les comunitats que menys vacunen donen l'estoc a les que ho fan més ràpidament.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha descartat, després de l'acte d'homenatge anual a Manuel Broseta, que es vaja a aplicar un confinament domiciliari a la Comunitat Valenciana, ja que, segons ha explicat, l'estat d'alarma no ho contempla.
Tot i els rècords de contagis, morts i hospitalitzats dels últims dies, Puig també ha rebutjat la possibilitat, pel mateix motiu, d'avançar el toc de queda, però ha aclarit que "es prendran les decisions que es consideren oportunes" en funció de l'evolució, dels estudis epidemiològics i del que plantege la Conselleria de Sanitat.
No obstant això, el cap del Consell ha demanat una modificació de l'estat d'alarma amb la possibilitat d'implementar la figura del "confinament personal" i ha tornat a fer una crida a la responsabilitat perquè "no es pot posar un policia per a cada individu".
Més vacunes per a qui més vacuna
El president de la Generalitat també s'ha congratulat del bon ritme de vacunació actual a la Comunitat Valenciana. Així, Puig ha aprofitat per a demanar al govern espanyol la possibilitat d'implementar un repartiment flexibilitzat de les vacunes en funció d'aquest ritme de vacunació i de l'estoc que hi haja a cada comunitat en cada moment. Això, segons ha explicat, no vol dir que es plantege cap problema "d'inequitat o insolidaritat", sinó que es continuen mantenint el nombre de vacunes que li pertanyen a cada comunitat, però amb un repartiment a un ritme diferent. "Si podem vacunar més ràpidament, ho hem de fer", ha sentenciat.
Més llegit
-
Cinc caps de setmana llargs i dos possibles ponts en el calendari laboral del 2027
-
Final de bojos al Ciutat: empat a tres en un temps afegit frenètic
-
À Punt retransmet en directe la telefonada i la proclamació de les falleres majors 2027
-
Més de 4.300 militars, aplaudiments al rei i xiulits a Sánchez: així ha sigut la desfilada del Dia de la Hispanitat
-
Els bombers rescaten un home de 80 anys accidentat a Vilamarxant
-
La caserna de la Guàrdia Civil d’Utiel és l'única de les afectades per la dana que encara està en obres