El PSPV guanya a Elx, però el PP i Vox hauran de governar en coalició
Compromís només obté un escó, mentre que Unides Podem - Esquerra Unida no arriba al 5% i desapareix de la corporació
El PSPV guanya les eleccions municipals a Elx, amb el 38,7% dels vots i 12 regidors, però la desfeta de Compromís, que només obté un regidor, i Unides Podem - Esquerra Unida, que no supera la barrera del 5% i desapareix de la corporació il·licitana, deixarien el socialista Carlos González sense els suports necessaris per a mantindre l’alcaldia.
Així, el PP seria la segona força més votada, amb el 37,3% del suport i 11 edils, seguida de Vox, que amb l'11,4% dels vots i 3 regidors, millora els resultats del 2019. Aquest resultat facilitaria la vara de l’alcaldia al bloc de dretes, encapçalat pel popular Pablo Ruz, ja que obtindrien els 14 regidors mínims necessaris per a governar.
Més llegit
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats
-
Espanya resisteix el joc dur de l'Uruguai i acaba líder