El PSOE estudia una moció de censura a Rajoy per la sentència del cas Gürtel
La Comissió Executiva del PSOE analitzarà divendres la possibilitat en una reunió extraordinària a Ferraz.
El líder del PSOE, Pedro Sánchez, estudia la possibilitat de presentar una moció de censura al president del Govern, Mariano Rajoy, en reacció a la sentència del cas Gürtel, segons fonts pròximes al líder socialista que cita l’agència EFE.
El PSOE ha convocat per a les 11.00 hores de divendres una reunió extraordinària de l’Executiva Federal, en la seu del partit, per a "analitzar la situació política" després de la condemna al PP com a partícip a títol lucratiu de la trama de corrupció.
Algunes federacions socialistes ja han traslladat al president del PSOE la voluntat que es presente com a candidat alternatiu de Rajoy i lidere un govern de concentració el que resta de legislatura, informa Europa Press.
La secretària general del PSOE de Navarra, María Chivite, ha sigut la primera dirigent territorial socialista que ha demanat obertament aquesta opció a través del seu compte de Twitter, on ha considerat “inassumible” per a un sistema democràtic “tindre al capdavant del Govern a un partit condemnat per corrupció".
Podem assegura el suport dels partits catalans a la moció
El líder de Podem, Pablo Iglesias, ha demanat a Pedro Sánchez aquest dijous que plantege una moció de censura, assegurant-li el suport dels partits catalans. En la mateixa via ha insistit en roda de premsa el líder de Catalunya En Comú-Podem. Xavier Domènech ha instat el PSOE a liderar aquesta moció de "la dignitat, la decència, i l’honradesa” juntament amb Podem i els partits catalans per a "fer fora" el PP, un partit que ha qualificat de “corrupte judicialment" i que, en opinió de Domènech, té a Ciutadans com a “còmplice”.
Més llegit
-
Brussel·les vol anunciar per a la tardor normes revisades per a la pesca al Mediterrani
-
Fervor per la Mare de Déu deu Remei en la segona jornada de l’Ofrena, marcada per la calor
-
El València Basket, a un pas del títol (80-88)
-
L’Aemet preveu un estiu molt càlid, amb nits tropicals que no baixaran dels 20 °C
-
Xàtiva tanca la piscina d’Annauir per la presència de bacteris fecals en l'aigua per un acte vandàlic
-
Castelló i Palma tindran vols directes durant l’estiu
Més vist
Més escoltat
-
23.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
22.06.2026 | Les notícies del migdia
-
23.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | L'hora de la cultura | “El Pretext”, amb Arturo Orrico