El PSOE i Podem convoquen la comissió de seguiment de la coalició per a la setmana vinent
La segona reunió d'aquest òrgan de control tindrà lloc en un context en el qual s'han produït xocs entre ministeris dirigits pels dos partits.
El PSOE i Podem han convocat per a la setmana vinent una reunió de la comissió permanent de seguiment de l'acord de coalició, que tindrà lloc quan aquesta setmana han refermat les friccions en l'executiu que lidera Pedro Sánchez.
La que serà la segona reunió d'aquest òrgan de control, que es va constituir el 18 de febrer, tindrà lloc en un context en el qual s'han produït xocs entre ministeris dirigits pels dos partits que integren el govern de coalició, per qüestions com la futura llei de garantia de la llibertat sexual o la guia que ha difós el Ministeri de Treball per a actuar en els centres de treball davant del coronavirus.
Altres qüestions que han generat discrepàncies entre el PSOE i Unides Podem han sigut les anomenades devolucions en calent d'immigrants, el recurs de l'Advocacia de l'Estat contra la sentència que obliga a indemnitzar la família de José Couso i la comissió d'investigació sobre les suposades donacions milionàries des de comptes bancaris a l'estranger vinculades al rei emèrit, Joan Carles I.
Precisament un dels objectius d'aquesta comissió era el de solucionar "les discrepàncies que puguen sorgir en l'àmbit del govern de coalició".
La creació d'aquest òrgan de control estava previst en el protocol de funcionament, coordinació, desenvolupament i seguiment de l'acord de govern progressista de coalició, que el PSOE i Unides Podem van signar el 8 de gener, l'endemà de la investidura del president Pedro Sánchez.
Més llegit
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València
-
Dimitix el cap de gabinet del delegat del govern a Ceuta i diu que ell sí va informar sobre els avisos del CNI
-
Un jutjat investiga per presumpte delicte d’odi els pares d’una xica trans soterrada amb el nom de naixement
-
Els sindicats mèdics convoquen una vaga indefinida a partir del 28 d'octubre a tot Espanya
-
La Sindicatura calcula en 1.172 milions el deute acumulat en una dècada en la sanitat valenciana per l’atenció a desplaçats
-
Mor un jove de 25 anys en un accident de trànsit greu registrat a l'avinguda del Castell Vell de Castelló