El PSOE afirma que les conclusions de la comissió sobre la tesi de Sánchez “no tindran cap valor”
El PP, amb majoria en el Senat, vol aprovar el pla de sessions en desembre i començar amb les compareixences al gener.
En el Senat s'ha constituït aquest dimarts la comissió que investigarà la tesi del president del govern espanyol, Pedro Sánchez. La portaveu del PSOE en aquesta comissió, Carmen Iglesias, ha carregat contra els populars i ha dit que és “un pas més del PP en la cadena de despropòsits en què ha convertit la seua relació amb el govern”.
Carmen Iglesias ha acusat al grup popular de demostrar “poca serietat” i d'impulsar una comissió sense sentit, perquè el Parlament no és un tribunal acadèmic ni de justícia i les seues conclusions sobre la tesi “no van a tindre cap valor”. El seu partit no ha decidit encara si participarà o no en aquesta comissió, ni si proposarà compareixences.
La comissió, sol·licitada pel PP, ha quedat constituïda amb una taula formada per tres membres del PP i dos del PSOE, i presidida pel popular Ovidio Sánchez, qui ha assegurat que es treballarà amb “el màxim rigor”.
Els grups parlamentaris tenen ara fins al dia 19 de desembre per a presentar els seus plans d'actuació, encara que la llista de compareixents i de documentació que se sol·licite serà la que decidisca el PP, amb majoria en la cambra alta.
Els populars volen tindre aprovat el pla de sessions en el que resta del mes de desembre i començar ja amb les compareixences al gener. Segons el portaveu dels populars al Senat, aquesta comissió vol demostrar que hi va haver plagi en el treball doctoral de Sánchez i que el president va mentir en seu parlamentària.
ERC vol que Pablo Casado comparega pel seu màster
ERC, per la seua banda, es planteja cridar a Pablo Casado, president del PP, perquè explique també el seu màster en la Universitat Rei Joan Carles. El Tribunal Suprem va decidir no investigar aquest treball després que la fiscalia no apreciara els delictes de prevaricació i suborn impropi.
Els grups parlamentaris tenen ara fins al dia 19 de desembre per a presentar els seus plans d'actuació, encara que la llista de compareixents i de documentació que se sol·licite serà la que decidisca el PP, amb la majoria absoluta en el Senat.
Més llegit
-
El govern espanyol publica els arxius desclassificats del 23F: ja es poden consultar
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
Sanitat retira un lot del cosmètic Dolebalm per estar contaminat per un bacteri
-
La rectora de la UV, Mavi Mestre, destaca que han passat d’un 25% a un 33% de catedràtiques dones
-
Una segona dona denuncia Íñigo Errejón per una suposada agressió sexual en el 2021
-
La Generalitat impulsa una plataforma de bus ràpid entre València, Xirivella, Aldaia i Alaquàs
Més vist
Més escoltat
-
24.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | Capitá Paella rep el Premi al millor creador en valencià
-
24.02.2026 | "Nutrició", amb Clara Llorens | Mites i beneficis del café
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
25.02.2026 | Les notícies del migdia