El projecte de llei de funció pública arriba al ple del Consell
Els socis de govern acorden l'aplicació del requisit lingüístic de valencià, que passarà aquest divendres pel ple.
El ple del Consell aprovarà aquest divendres el projecte de llei de funció pública, després que s'hagen resolt les discrepàncies dels últims dies entre el PSPV-PSOE i Compromís, i s'haja aconseguit un acord entre els socis de govern sobre l'aplicació del requisit lingüístic.
Segons l'acord aconseguit, en el termini d'un any des de l'entrada en vigor de la llei, el Consell aprovarà la disposició reglamentària que regule l'acreditació del nivell dels coneixements de valencià en l'ocupació pública de la Comunitat Valenciana.
La disposició reglamentària que propose la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo (PSPV), haurà de comptar amb l'informe previ favorable de la Conselleria d'Educació, competent en matèria de política lingüística, que dirigeix Vicent Marzà (Compromís).
El ple del Consell va aprovar el gener de 2018 l'avantprojecte de llei de funció pública, que recollia que les relacions de llocs de treball inclourien la competència lingüística requerida en el coneixement del valencià, que seria "proporcional a les característiques i necessitats del càrrec".
Més llegit
-
El Consell acorda destituir la secretària autonòmica d'Emergències
-
S'activa un dispositiu de cerca per a localitzar un menor de setze anys desaparegut a Alzira
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
Feijóo posa a la taula la possible tornada de Joan Carles I a Espanya i el govern espanyol defensa que la decisió és d'ell
-
Espí ressuscita al Llevant (2-0)
-
Pérez Llorca, sobre el futur de Mazón: la decisió del TSJ serà decisiva