El PPCV reclama a Sánchez 2.500 agents més per a la Comunitat Valenciana
Bonig insta el PSPV, Compromís i Podem a defensar en el Congrés l’equiparació salarial de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.
La presidenta del Partit Popular de la Comunitat Valenciana (PPCV), Isabel Bonig, ha reclamat al govern de Pedro Sánchez que de manera urgent cobrisca els catàlegs de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil a la Comunitat Valenciana, que pateixen un dèficit de 2.500 agents que “no ens podem permetre”.
Així mateix, ha instat els diputats del PSPV, Compromís i Podem en el Congrés a defensar l’equiparació salarial de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i donar suport a la llei de retribucions bàsiques d’aquests col·lectius.
Bonig s’ha reunit aquest dilluns juntament amb la portaveu d’Interior del PP en el Congrés dels Diputats, Ana Vázquez, amb els sindicats de la Policia Nacional i Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana per a conéixer de primera mà les necessitats i reivindicacions d’aquest col·lectiu que s’ha vist agreujada per la situació derivada de la pandèmia.
En aquest context, ha instat al govern la realització de test periòdics a aquests professionals i ha recordat que “el ministre va reconéixer el 23 d’abril en la comissió d’Interior que només havia realitzat 5.000 test quan en Interior són més de 170.000 persones, és a dir, a penes un 3%”.
El PP demana a Puig que faça tests als agents
Aquest “desistiment de funcions” ha provocat, segons Bonig, que moltes comunitats com Andalusia i Galícia assumisquen els tests “per a salvaguardar la seguretat dels agents”. En aquesta línia, ha instat Puig a seguir aquest model i “fer un pas al capdavant pels nostres policies i guàrdies civils i fer-los de manera urgent test per a protegir-los la seua salut”.
Així mateix, ha instat a Puig i a la delegada del govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero a “no mirar cap a un altre costat” en l’elevat nombre de contagis registrats entre les files de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, que ja sumen 1.700 guàrdies civils, 842 policies nacionals i 269 funcionaris de presons contagiats. La presidenta del PPCV els ha dit que “lluiten” per la dotació adequada pel que fa a “EPI, material de prevenció i mampares en oficines d’atenció al públic”.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
La dana agrana les comarques del nord de València i de Castelló
-
València desallotja platges i tanca parcs i cementeris per l'alerta de pluja
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'Aemet eleva l'alerta per pluges a nivell roig a Terol i Lleida