El PP, Vox, el PNB i Junts tomben l'impost a les energètiques
Els quatre grups han votat en contra del gravamen als beneficis extraordinaris de les energètiques per la pujada de preus
La llei que regula un tipus mínim per a les multinacionals i el paquet fiscal del govern espanyol ha quedat aprovada en una sessió del Congrés en què les votacions sobre assumptes econòmics han sigut les de més pes.
El PP, Vox i Junts han actuat en un front comú en l’últim ple d’enguany per dur avant o tombar les diferents iniciatives. El PNB també s'hi ha unit en moments puntuals com, per exemple, en la votació que havia de decidir el futur més immediat dels beneficis de les empreses energètiques.
En este cas, el vot negatiu dels quatre grups ha aconseguit majoria i ha tombat l’impost als beneficis extraordinaris de les energètiques, nascut el 2022, que gravava els beneficis de més que les energètiques obtenien a conseqüència de l'unflament de preus a partir de la guerra d’Ucraïna i que en molts casos s’han mantingut.
La mesura va quedar aprovada junt amb els impostos especials a la banca i les grans fortunes i l’abonament gratuït per a viatjar en Rodalia i Mitja Distància.
Ara, amb la modificació proposada pel PP per a suprimir-lo, que ha tirat avant, el govern espanyol es veurà obligat a tornar a intentar aprovar-lo o renunciar a esta mesura, que només el primer període de recaptació va obtindre 817,4 milions d’euros.
La continuïtat de l'impost a les grans energètiques ha sigut un tema clau en la negociació de la llei que afecta les multinacionals i sobre paquet fiscal de l'executiu estatal i ha dividit en dos blocs els socis parlamentaris de Sánchez, entre els que s'hi oposen —el PNB i Junts- i els qui l’han defensat —ERC, Bildu, BNG i Podem.
De fet, la líder de Podem, Ione Belarra, ha advertit que no negociarà els futurs pressupostos fins que siga una realitat, una cosa més difícil una vegada que ha quedat derogat el gravamen temporal.
Després de la votació d'este dijous, han quedat eliminades de la llei la resta de modificacions introduïdes per la majoria absoluta del PP al Senat, com la rebaixa de l'IRPF per a joves, la bonificació de l'impost a la banca i beneficis fiscals addicionals per als afectats per la DANA.
Més llegit
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt
-
L’FP valenciana tindrà dènou cicles formatius nous el curs 2026-2027 i més semipresencialitat
-
El BigSound es trasllada a Torrent arran de la sentència que limita l’acústica dels concerts a Les Arts
-
Tres dels dotze fugitius britànics més buscats tenen vincles amb Alacant