PP, Vox i Ciutadans rebutgen l'acord de Sánchez i Iglesias
Els grups han considerat que es tracta d'un acord "preocupant", "nefast" i "un colp d'estat".
PP, Vox i Ciutadans han reaccionat a l'anunci del preacord del govern de coalició entre PSOE i Unides Podem. Els tres han coincidit a rebutjar un acord que consideren "preocupant", "nefast" o, inclús, "un colp d'estat".
El líder del PP, Pablo Casado, ha dit que per a acabar així no calia fer aquest viatge i ha considerat "molt preocupant" el preacord perquè tanca la porta a qualsevol classe de col·laboració per part dels populars. Així, Casado ha assegurat que el grup popular no facilitarà la investidura de Pedro Sánchez i que els seus programes de govern són "incompatibles" amb els seus.
Per la seua banda, el líder de Vox, Santiago Abascal, s'ha mostrat encara més contrariat pel preacord entre els grups d'esquerres. Abascal ha reaccionat a través d'un missatge de Twitter després de la declaració conjunta de Pedro Sánchez i Pablo Iglesias en què ha criticat que el PSOE "s'abraça al comunisme bolivarià, als aliats d'un colp d'estat enmig d'un colp d'estat".
Finalment, Ciutadans ha advertit a través d'un comunicat que no donarà suport a l'acord de coalició perquè el consideren "nefast" i contrari als interessos de la majoria dels espanyols. A més, ha apel·lat a la responsabilitat del PSOE i del PP per a arribar a un acord "moderat" amb el grup taronja.
A més, Ciutadans ha recordat que el que defenen és un acord constitucionalista a tres basat en pactes d'Estat.
Més llegit
-
Declarat un incendi en una nau industrial de Manises
-
Dos morts i més de 6.500 hectàrees cremades en un incendi a Lleida, que ja està estabilitzat
-
El PSPV veu en el CIS la prova del rebuig a Mazón i el PP remarca que el president és el líder més valorat
-
Tellado, nou secretari general del PP, i Muñoz, la portaveu al Congrés
-
L'atur baixa en 3.835 persones en juny i els afiliats a la Seguretat Social superen ja els 2,22 milions
-
Sumar advertix de "la gravetat de la situació" després d'una reunió sense acords amb el PSOE