El PP tomba la reclamació per a indemnitzar les víctimes dels bombardejos del Maestrat
Compromís demanava 57 milions d'euros per a les víctimes del bombardeig alemany durant la Guerra Civil.
El Partit Popular ha tombat al Senat la proposició de llei presentada per Compromís que reclamava al govern espanyol indemnitzar les víctimes dels bombardejos que la Legió Còndor va efectuar a la comarca del Maestrat entre el 18 i el 31 de maig del 1938, en plena Guerra Civil. Els atacs van causar almenys 38 morts i nombroses destrosses als municipis d’Albocàsser, Ares del Maestrat, Benassal i Vilar de Canes.
Els senadors del Partit Popular ha argumentat que no s'adjudicaran més partides pressupostàries per a investigar l'anomenat Gernika valencià, perquè ja hi ha investigacions, publicacions i documentals que han aprofundit en el cas.
Compromís i la resta de formacions polítiques han insistit que encara hi ha coses que s'han d'investigar per tal de recordar el que va passar i reparar la memòria de les víctimes.
Més llegit
-
Un tauró ferix greument un jove d’Alacant en una lluna de mel a les Maldives
-
L'Agència Tributària activa les deduccions valencianes en Renda Web per a les declaracions del 2025
-
Un estudi desaconsella exposar els nounats al sol darrere de les finestres per a previndre la icterícia
-
El jove metge alacantí atacat per un tauró a les Maldives evoluciona favorablement
-
Educació diu que “hui dia” no pot apujar el salari docent i els sindicats amenacen amb una vaga indefinida
-
Vora 330.000 alacantins reviuen la tradició de la Santa Faç