El PP suspén les converses sobre immigració amb el govern estatal
Els conservadors al·leguen que l'executiu espanyol ha rebutjat l'ajuda de la Unió Europea o el PSOE els acusa "d'enfangar amb mentides la política"
El PP ha anunciat este dissabte que suspén les converses amb el govern estatal sobre immigració i que el portaveu del Grup Parlamentari Popular, Miguel Tellado, no es reunirà dilluns amb el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres.
Segons els populars, l'executiu espanyol ha renunciat a demanar ajuda a la Unió Europea, tal com ha demanat la formació que lidera Alberto Núñez Feijóo.
Tellado ha comunicat a Torres que se suspenen les converses "fins que el govern recapacite i busque el suport comunitari per a la resolució d'un conflicte que no és només de Canàries i no és només d'Espanya", ha informat el PP. A més, ha demanat a l'executiu de coalició estatal que remeta la documentació i les comunicacions mantingudes entre Espanya i la Comissió i assegura que no ha obtingut cap resposta.
En esta línia, ha considerat que no poden delegar la resposta al problema de la immigració en les comunitats autònomes governades pel PP. Els conservadors també han informat de la decisió al president de Canàries, Fernando Clavijo, de Coalició Canària.
El PSOE canari acusa el PP d'"enfangar"
Per part seua, el PSOE canari ha demanat este matí al PP "que deixe d'enfangar amb mentides la política i els possibles acords en matèria migratòria" i ha negat que el govern d'Espanya rebutge l'ajuda d'Europa a les illes per a gestionar la crisi humanitària que s'hi viu.
La secretària d'Organització del PSOE a Canàries, Nira Fierro, ha desmentit de manera categòrica en un comunicat les acusacions dels populars, al seu judici, "només justificables per part de qui, en realitat, pretén fer descarrilar qualsevol possibilitat d'acord".
Més llegit
-
El veïnat de Catí pot tornar a casa per l’evolució favorable de l’incendi de Tírig
-
Vulcano arreplega informació sobre els elements usats en el castell d’Altea i defensa que complia la normativa
-
Bateries, cremes i objectes metàl·lics: què pot fer saltar les alarmes a l’aeroport
-
Emergències activa l’alerta taronja per tempestes i pluges este dilluns a Castelló i València
-
La platja de Pinedo acollirà dilluns la primera jornada de les tradicionals Corregudes de Joies
-
Llargues cues a Orpesa per a obtindre les ulleres homologades per a vore l'eclipsi