El PP planteja soterrar les vies i el col·lector nord i allargar l'Albereda de València
Catalá i Mazón presenten el projecte per a "abraçar València amb la mar", que implica el soterrament de les vies del tren en Serradora i la prolongació del passeig fins a la façana marítima
La presidenta del PP de València, María José Catalá, i el president autonòmic del partit, Carlos Mazón, han presentat el seu projecte per a "abraçar València amb la mar", que implica el soterrament de les vies del tren en Serradora i del col·lector nord i la prolongació del passeig de l'Albereda fins a la façana marítima.
Així ho han explicat en la presentació de la iniciativa d'eixample marítim que han fet al final de l'Albereda, al costat de les vies del tren, en la qual s'han compromés a posar en marxa aquest pla "de manera immediata" si governen a la capital i la Comunitat Valenciana després de les eleccions de maig.
"Aquesta zona és fonamental, és el meu quilòmetre 0, perquè s'hi desenvoluparà un dels grans projectes de la legislatura", ha considerat Catalá, que ha destacat la importància d'aquesta actuació per "al futur desenvolupament del Grau" i la seua conversió en una "zona d'oportunitat en acabar el traçat de l'antic llit del riu Túria i portar-lo fins a la mar".
La proposta del PP és construir una columna vertebral verda de la ciutat desenvolupant l'última fase del jardí del Túria per a connectar-lo amb la façana marítima.
En concret, un dels punts de l'actuació seria el soterrament de les vies de Serradora, una mesura a la qual, ha denunciat, "han renunciat des de l'actual govern municipal" però a la qual s'ha compromés a no donar l'esquena si governa.
"Suposa un problema de connexió del Grau amb Natzaret i Penya-roja", ha afirmat Catalá, que ha recordat que el soterrament de les vies seria responsabilitat de l'Estat, però ha assegurat que "a partir de juny", si governa València, "encarregarà immediatament el projecte".
Així mateix, ha promés que "si és necessari avançar el pagament per a la primera fase" de l'actuació, el seu equip de govern ho faria perquè poguera "fer-se a pulmó", i posteriorment ho repercutiria a l'Estat a través d'un conveni amb Adif.
Per a la candidata del PP, el projecte que ha presentat el consistori de fer "un pont llevadís" és "una barbaritat" i la situació actual genera "una cicatriu" en el traçat urbà.
Un segon element, ha dit, és el soterrament del col·lector nord, que no està enterrat en aqueix punt de la ciutat, per a convertir el traçat d'aigua en "una petjada verda" transitable, com la resta dels trams d'aquest jardí.
D'altra banda, prolongar l'Albereda fins a la façana marítima i allargar també l'avinguda de França són coses "necessàries" per a "connectar València amb la seua façana marítima", segons Catalá, que ha avançat que el pròxim projecte del PP que presentaran estarà relacionat amb la Marina de València.
Més llegit
-
Consulta les recomanacions d'Emergències davant de l'episodi de pluges d'este diumenge
-
La Safor concentra les acumulacions més grans del temporal, amb més de 146 l/m² a la Font d’en Carròs
-
Consum multa Airbnb amb 64 milions d'euros per publicar anuncis d'allotjaments turístics sense llicència
-
Detenen a Alcossebre una dona reclamada pels Països Baixos per explotació sexual de menors
-
Carmen Serrano (CSIRT): “Per Nadal creix el risc perquè nou de cada deu ciberestafes són fraus amb compres per internet”
-
Els ritus funeraris demostren que en la fundació de València va participar població del centre d’Itàlia